۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

برگزاری دوره های اچ اس ای (HSE) در مشهد

دوره اچ اس ای ، موضوعات بهداشت، ایمنی و محیط ‌زیست را در پروژه‌ها تحت کنترل خود درمی‌آورد؛ به‌عبارت‌ دیگر، درهرکدام از شاخه‌ های اچ اس ای ، مواردی قرار داده شده که هر یک به ‌تنهایی شامل موارد متعددی است که آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

به روزرسانی:۱۳۹۸/۰۲/۲۱

HSE-MS چیست؟

سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط ‌زیست را اچ اس ای ـ اِم اِس  می گویند.
اصطلاح HSE-MS شامل دو عبارت اچ اس ای و MS است و همان‌طور که گفته شد(HSE) اچ اس ای مخفف شده‌ی کلمات:  Environment ,  safety ,health  می‌باشد.
(Health)  یعنی سلامت و بهداشت ، Safety  به معنای ایمنی و Environment یعنی محیط ‌زیست
 (MS) نیز مخفف شده کلمات Management به معنای مدیریت و system به معنای سیستم/سامانه می‌باشد.

بهداشت (Health):

در سازمان، موضوع بهداشت که شامل بهداشت عموم (فردی) بهداشت محیط و بهداشت حرفه ‌ای می‌شود دارای اهمیت است. بهداشت فردی به ‌سلامت مجموعه افراد مربوط می‌شود و بهداشت محیط پیرامون سازمان را شامل میشود و بهداشت حرفه ‌ای نیز شامل یک سری آنالیزهای شغلی می‌شود.

ایمنی (Safety):

در هر سازمان، یک سری مخاطراتی وجود دارد که در صورت عدم رفع آن مغایرت‌ها، ممکن است منجر به ایجاد حوادثی شود.
در زمینه ایمنی در سازمان، مسائل گسترده‌ ای بیان می‌شود که خود شامل چند گروه است.

 گروه اول مربوط به ایمنی درعملیات می‌باشد که شامل کار در ارتفاع، برشکاری و جوشکاری ، ایمنی تجهیزات و ماشین‌آلات و… می‌باشد.

گروه دوم مربوط به ایمنی در سازمان است که شامل ، مدیریت حریق ، ایمنی انبار، محصورسازی، علائم هشداردهنده و … می‌باشد.

و گروه سوم شامل ایمنی اشخاص در سازمان می باشد که شامل حذف یا کاهش خطرات و استفاده از تجهیزات حفاظت فردی است.

محیط ‌زیست (Environment):

محیط ‌زیست محیطی است شامل هوا، آب، خاک، منابع طبیعی،جانوران، گیاهان، انسان‌ها و روابط متقابل بین آن‌ها که سازمان در آن فعالیت می‌نماید. محیط می‌تواند از درون یک سازمان تا سیستم محلی، منطقه‌ای و جهانی گسترش یابد.قابل ذکر است که فعالیت‌ های سازمان دارای جنبه‌های محیط زیستی می‌باشد که می‌تواند با محیط‌ زیست تأثیر متقابل داشته باشد.

اج اس ای

اهمیت و کاربرد (HSE-MS)  اچ اس ای-اِم اِس

• هدفمند نمودن و یکسان سازی سامانه مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط‌ زیست.
• ایجاد کردن بستر مناسب برای بهبود مستمر سامانه مدیریت اچ اس ای در سازمان
• آگاهی و شناخت قوانین و مقررات ایمنی و محیط کار
• رعایت مسئله های حفاظت و ایمنی محیط کار
• ارزیابی مؤثر ریسک‌ ها و کاهش آن‌ ها به‌ منظور کنترل حوادث
• ایجاد انگیزه در کارکنان به‌ واسطه تلاش برای ایجاد محیط کاری ایمن
• ایجاد زمینه مناسب برای استفاده توانه فکری بالقوه کارکنان برای تقویت سامانه مدیریت اچ اس ای
• فرهنگ‌ سازی درزمینهٔ های بهداشت، ایمنی و محیط‌ زیست برای کلیه کارکنان سازمانی و فراهم کردن امکانات آموزشی مناسب

(برای مطالعه مطالب بیشتر اهمیت و کاربرد HSE  ایـــنـــــجــا  کلیک کنید)

  اچ اس ای در چه مرحله ای از پروژه سیستم مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست قابل پیاده سازی است؟ 

ارزیابی

انتخاب

قبل از تصویب پروژه

....

ادامه این مقاله:

https://www.amin-inst.ac.ir/hse-courses-in-mashhad-2/


-----------------------------------------------------------------۰----------------------------------------------------------------------------------------------------

  ”مشاهده مقالات بیشتر….. ”  

HSE چیست؟ دوره آموزشی HSE در مشهد

دوره HSE در مشهد(ایمنی، بهداشت و محیط زیست،HSE)

دوره (HSE_MS)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
موسسه آموزش عالی آزاد امین

یک تکنیک ساده برای مدیریت زمان

مدیریت زمان

در دنیای کاری پرمشغله‌ی امروز، با همه‌ی فعالیت‌ها، سرگرمی‌ها، جلسه‌ها و پروژه‌ها، مسئله‌ای که دائما با آن سروکله می ‌زنیم، زمان است. شاید، بدون داشتن یک برنامه‌ی زمانی دقیق و مشخص، رسیدگی به همه این فعالیت‌ها، امکان نداشته‌ باشد. حال، مشکل از جایی بیشتر می‌شود که با وجود همه ‌ی مسائلی که نیازمند زمان است، شبکه‌های اجتماعی نیز با جذابیت و نوآوری ‌های جدیدشان، وقت زیادی از ما بگیرند. در همین راستا و در این مقاله سعی بر این داریم با یک تکنیک ساده برای مدیریت زمان آشنا می‌شوید.

من عادت داشتم زیاد کار کنم…۶۰ ساعت،  ساعت ۸۰یا حتی ۱۰۰ ساعت در هفته کار می‌کردم.

همیشه اجازه می‌دادم که شغلم بخش مهمی از شخصیتم را شکل دهد. ساعت‌های کاری زیادی که داشتم را مانند یک مدال افتخار به گردنم می‌انداختم و به همه نشان می‌دادم. عاشق این بودم که به بقیه در مورد ساعت‌های زیاد کاری‌ام توضیح دهم و بگویم که چقدر سرم شلوغ است. برای‌تان آشنا به نظر می‌رسد؟حالا با نگاهی به گذشته می‌بینم که از کارم برای پر کردن یک فضای خالی که درونم وجود داشت استفاده می‌کردم.

مشکل این بود که این فضای خالی، مثل یک سیاهچاله بود. اهمیتی نداشت که چند ساعت در روز کار کنم. هیچگاه کافی به نظر نمی‌رسید. حتی حالم هم بدتر می‌شد.تا این که یک روز دیگر برایم کافی بود. راستش از کافی هم بیشتر بود. کارم را متوقف کردم و با بررسی اولویت ‌هایی که داشتم، زندگیم را ارزیابی کردم.نیاز به یک تغییر بزرگ داشتم. باید راه و روشی هوشمندانه‌ تر و بدون سختی برای کار کردنم پیدا می‌ کردم و با بهینه‌سازی روند کارم، کار بیشتری را در مدت کمتری انجام می‌دادم.

من به تکنیک پومودورو نیاز داشتم. در این مقاله می‌خواهم چگونگی تغییر مسیر کاری و در نهایت مسیر زندگی‌ام را شرح دهم که با این سیستم مدیریت زمان ساده و شگفت‌آور محقق شد. امیدوارم برای شما هم همین‌گونه عمل کند.

🔱پومودورو چیست؟

در طی سال ‌های کاری‌ام، درباره‌ی یک سیستم مدیریت زمانی به نام تکنیک پومودورو شنیده‌ بودم. خیلی ساده به نظر می‌رسید. اما همانطور که می‌گویند، ساده‌ترین چیزها اغلب بهتر کار می‌کنند.

من مقاله‌ای از فرانچسکو سیریلیو، خالق این تکنیک را خواندم. او در این مقاله‌ی سال ۲۰۰۶ خود ماهیت تکنیک پومودورو و روانشناسی پشت آن را توضیح داده بود. یادگیری این سیستم مدیریت زمانی که در نوع خود روشی انقلابی محسوب می‌شود، به شکل فریبنده‌ای آسان است و به کارگیری درست و به جای آن زندگی را تغییر می‌دهد. به طور کلی تکنیک پومودورو را می‌توان به ۴ اصل بنیادی زیر تقسیم کرد:

🔱۱. کار کردن همگام با زمان و نه بر خلافش

بیشتر ما به گونه‌ای زندگی می‌کنیم که انگار زمان دشمن ماست و برای اجرا کردن قراردادها و تحویل آن در موعد مقرر با آن مسابقه می‌دهیم.

تکنیک پومودورو به ما یاد می ‌دهد که به جای دست و پنجه نرم کردن با زمان، همگام با آن عمل کنیم.

مدیریت زمان
ادامه این مقاله در لینک زیر:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 مشاهده مقالات بیشتر 

۲۱ نکته برای رهبری و مدیریت تیم

نکته هایی برای مدیریت زمان در کلاس

بهترین روش مدیریت به چه صورت به وجود می آید؟

 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

📍مشهد، احمدآباد، بین رضا و طالقانی پلاک 252

☎️تلفن تماس :۳۸۴۷۷۶۵۰ـ۰۵۱

☑️ مدرسه عالی کسب و کار امین

www.amin-inst.ac.ir

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
موسسه آموزش عالی آزاد امین

🔰درباره ی کتاب دیوانگان ثروت ساز :🔰


 


✅کتاب دیوانگان ثروت ساز اصول زندگی در دوران جدید است. دورانی که در آن از عصر انبوه سازی صنعتی خبری نیست و وعده ای داده نشده که برای اشخاص، امنیت شغلی و به تبع آن امنیت زندگی فراهم آورد. 

✅به نوعی باز گشته ایم به یک قرن قبل جایی که در آن چندان از استخدام های انبوه و جامعه ی حقوق بگیر خبری نبود و نه از کار بدون ریسک با حقوق سرماه....

دانلود کتاب در کانال تلگرام موسسه آموزش عالی آزاد امین  :   https://t.me/amininst


☑️ مدرسه عالی کسب و کار امین

 🆔 telegram : @amininst

www.amin-inst.ac.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
موسسه آموزش عالی آزاد امین

9 نکته برتر برای دست یابی به موفقیت

مهارت

مجمع جهانی اقتصاد، با مطالعه و مصاحبه با ۳۵۰ مدیر ارشد نه صنعت در پانزده کشور توسعه یافته دنیا به نتایج جالبی درباره ۹ مهارت برتری که یک انسان موفق به آن نیاز خواهد داشت، رسیده اند که در این مقاله به بررسی آن ها میپردازیم:

🔱Complex Problem Solving《مهارت حل مساله》

که در زندگی روزمره بسته به نوع مساله(ساده یا پیچیده)نیاز است . گرچه طراحی و ساختار گرایی به روند حل مساله کمک می کند اما تصمیم گیری به موقع در موقعیت، موفقیت را بیشتر خواهد کرد که شامل: شناسایی مساله،ساختن تصویری واقعی از آن ،پیدا کردن راه حل مناسب ،تصمیم گیری،پیاده سازی و مانیتور کردن فیدبک ها می شود.

🔱Critical Thinking:《تفکر انتقادی》

این مفهوم از 2500 سال پیش مطرح شده است. فرد با این نوع مهارت توانایی این را خواهد داشت که ارتباط منطقی بین ایده ها را بفهمد و قدرت تشخیص و ارزیابی را داشته باشد. همچنین ارتباط و اهمیت ایده ها را درک کرده و خود قدرت بیان عقاید و نظرات خود را داشته باشد.این مهارت باعث پیشرفت مهارت های زبانی،خلاقیت و… در افراد می شود.

🔱Creativity & Innovation:《خلاقیت و نوآوری》

خلاقیت و نوآوری در واقع تبدیل یک ایده یا تصویر جدید به یک واقعیت است. توانایی دید و درک جهان به روشی جدید برای پیدا کردن الگوهای مخفی و نادیده شده. البته خلاقیت و نوآوری دو روند دارد. تفکر و تولید.

اگر ایده یا تفکر جدید داشته باشید ولی نتوانید آن را عملی کنید می توان گفت خلاقیتی ندارید.

🔱People Management:《مدیریت افراد》

که اشاره به نقش پذیری به عنوان یک رویه در تربیت افراد یا انگیزه مند کردن آنها برای بهبود و اجرای بهتر است که سخت ترین و مهم ترین نقش در بحث های مدیریتی است.

🔱Coordinating with Others: 《مهارت هماهنگ شدن با دیگران》

این مهارت شامل توانایی سازماندهی کار خود و لینک آن با دیگران است و توجه به فعالیت های مختلف به طور همزمان دارد. البته با اولویت بندی و تفویض اولویت در صورت لزوم.

مهارت

مهارت

🔱Emotional Intelligence:《هوش هیجانی

این مهارت اشاره به توانایی فرد برای کنترل احساسات و استفاده از آن برای بالا بردن قدرت تفکر است.افراد با هوش هیجانی بالا در تشکیل و حفظ روابط بین فردی و گروهی بهتر عمل می کنند.

ادامه این مقاله:

https://www.amin-inst.ac.ir/9-top-tips-for-succeeding/

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 مشاهده مقالات بیشتر 

۲۱ نکته برای رهبری و مدیریت تیم

میلیونرها با چه روش هایی مدیریت زمان دارند؟

۶نکته برای پیشرفت در مدیریت کسب و کار های کوچک

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

📍مشهد، احمدآباد، بین رضا و طالقانی پلاک 252

☎️تلفن تماس :۳۸۴۷۷۶۵۰ـ۰۵۱

☑️ مدرسه عالی کسب و کار امین

www.amin-inst.ac.ir


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
موسسه آموزش عالی آزاد امین

نظریه صف چیست و چگونه می‌توان صف انتظار را رهبری و مدیریت کرد؟

نظریه صف

همه‌ی ما تجربه‌ی در صف ماندن را داریم. برخی در صف انتظار ویزیت دکتر مانده‌اند، برخی در صف بانک، برخی در صف نان و برخی هم در صف پشتیبانی اپراتور های تلفنی. گاهی اوقات این انتظار راحت است اما در اکثر مواقع چنین انتظاری برای ارباب‌رجوع و متصدی بسیار خسته‌کننده و اعصاب‌خردکن است.

در دنیای رقابتی امروزه، اگر مشتری را مدت زیادی در صف نگه داریم، درواقع این گونه است که او را دو دستی تقدیم رقیب کرده باشیم. نطریه صف یکی از مهم‌ترین قسمت هایی است که مدیران عملیاتی باید یاد بگیرند. در این مقاله سعی کرده ایم کلیات این تئوری را به شما آموزش بدهیم.

صف، بخشی از ذات داخلِ خارج هر شرکتی است. به عنوان نمونه‌ای از صفِ داخلی شرکت می‌توان به صف ورود و خروج یا حتی صف ترخیص کالا اشاره کرد. به همین دلیل در حوزه‌ی کسب‌ و‌ کار، دانش تئوری صف یک مزیت رقابتی محسوب می‌شود.

هزینه‌ی ماندن در صف چه قدر است؟

وقتی بحث «صف» مطرح می‌شود، مشکلی که پیش می‌آید این است که مدیریت باید شرایط را بسنجد. به این معنی که باید به هزینه‌ی بالا بردن سرعت ارائه‌ی خدمات (گذاشتن باجه‌ برای فروشگاه، افزودن تعداد کارمندان تولیدی و…) و هزینه‌ی ذاتی صف انتظار و..  را مورد بررسی قرار دهد و ببیند که کدام بیشتر می‌ارزد؟ مثلا اگر کارکنان، کد مخصوص هر کالا را به صورت دستی وارد می‌کنند، مدیر یا کارشناس بهبود فرایند باید به این فکر کند که بهبود بهره وری در قبال هزینه‌ی افزودن ویژگی اسکنرِ بارکد، برای شرکت به صرفه است یا نه؟

همینطور، درصورتی که مشتریان به دلیل کمبود نیروی پشتیبانی دچار نارضایتی شوند و به رقبا روی آورند، مدیریت باید در نظر داشته باشد که آیا حفظ وفاداری مشتری به اندازه‌ی هزینه کردن برای استخدام نیروهای پشتیبانی جدید ارزش دارد یا خیر؟

رابطه‌ی بین ظرفیت خدمات و هزینه‌ی صف می‌تواند در قالب یک نمودار نمایش داده شود (نمودار بالا). در ابتدا، هزینه‌ی در صف ماندن درهنگامی که ظرفیت خدمات شرکت در حداقل است، در بیشترین میزان خود قرار دارد.

همینطور که ظرفیت خدمات شرکت بالا می‌رود، قاعدتا تعداد مشتریان در صف‌مانده و زمان انتظار کاهش پیدا می‌کند، درنتیجه هزینه‌ی در صف ماندن کم می‌شود. هزینه‌ی بهینه‌ی کل (مینیمم هزینه‌ی کل) زمانی رخ می‌دهد که منحنی‌های هزینه‌ی در صف ماندن و هزینه‌ی ظرفیت خدمات‌دهی باهم تلاقی پیدا کنند.

ادامه این مقاله:

https://www.amin-inst.ac.ir/what-is-queuing-theory-and-how-can-the-lead-queue-be-managed-and-managed/

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 مشاهده مقالات بیشتر 

هفت قانون فروش موفق

۲۱نکته برای تبدیل شدن به فروشنده حرفه ای

راه های اندازه گیری رضایت مشتری با روش نظرسنجی

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

📍مشهد، احمدآباد، بین رضا و طالقانی پلاک 252

☎️تلفن تماس :۳۸۴۷۷۶۵۰ـ۰۵۱

☑️ مدرسه عالی کسب و کار امین

www.amin-inst.ac.ir


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
موسسه آموزش عالی آزاد امین

دلیل استفاده از بازاریابی ویدئویی در کسب و کار ها

بازاریابی ویدئویی

بازاریابی ویدئویی این روزها به ابزار نیرومندی تبدیل شده است.آمار ها نشان می دهد، ۶۳ درصد کسب‌وکارها شروع به استفاده از بازاریابی ویدئویی کرده‌اند. از بین این تعداد، ۸۲ درصد فکر می‌کنند که بازاریابی ویدئویی بخش مهمی از راهبرد کسب‌وکار است. ویدئو به ‌سرعت درحال رشد است و خیلی زودتر از آنچه فکرش را می‌کنیم به جایگاه ویژهای دست خواهد یافت. به همین خاطر است که ۸۳ درصد از کسب‌وکارها باور دارند که بازاریابی ویدئویی بازگشت سرمایه خوبی برای آنها به‌ دنبال دارد. ما در این مقاله قصد داریم هشت مورد از مزایای بازاریابی ویدئویی را به شما معرفی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

شکی نیست که بازاریابی ویدئویی یکی از جدیدترین ابزارهایی است که می‌توانید به لیست بازاریابی خود اضافه کنید. اما شاید به قابلیت های آن شک داشته باشید و با خود فکر کنید که آیا واقعا ارزشش را دارد که برای تبلیغات کسب‌وکار خود هزینه‌هایی را به ساخت ویدئو اختصاص دهم؟ آیا منابع کافی را برای مطالعه و استفاده از محتوای ویدئویی در بازاریابی دارم؟

پاسخ این پرسش‌ها ساده است: بله، ارزشش را دارد. نه‌تنها به این خاطر که همه از ابزار بازاریابی ویدئویی استفاده می‌کنند، بلکه به این خاطر که ویدئو یکی از سودآورترین و انعطاف‌پذیرترین ابزار بازاریابی است. بازاریابی ویدئویی می‌تواند:

۱. تبدیل‌ها و فروش‌ها را تقویت کند

در ابتدا، باید بدانید که ویدئو واقعا پول درمی‌آورد. افزودن یک ویدئو به صفحه‌ی فرود وب ‌سایت‌تان ، می‌تواند تبدیل‌ها را تا ۸۰ درصد افزایش دهد و جدا از گروه موضوعاتی که در آن قرار دارد، حتما نتیجه‌بخش خواهد بود.

ویدئو می‌تواند مستقیما به فروش ختم شود. تحقیقات نشان داده‌اند که ۷۴ درصد از کاربرانی که ویدئویی از توضیحات در مورد ارائه‌ی محصول را تماشا کرده اند، بعد از تمام‌شدن ویدئو محصول مورد نظر را خریده‌اند. پس بهتر است که از همین امروز، به فکر تولید ویدئو باشید.

اگر واقعا نگاهی به ویدئو و قابلیت‌هایش بیاندازید، خواهید دید که تأثیرگذاری آن، چندان هم تعجب‌آور نیست. بالاخره عقل ما انسان‌ها به چشم‌مان است و اکثر اطلاعاتی که به مغزمان ارسال می‌شوند، از راه حس بینایی است. پس اگر همین حالا هم توانسته‌اید مشتریان و مخاطبان خود را با تصاویر ثابت درگیر کنید،در نظر داشته باشید که اگر آن تصاویر جان بگیرند و حرکت کنند چه خواهد شد!

۲. ویدئو بازگشت سرمایه‌ی خوبی به همراه دارد

اگر دنبال انگیزه بیشتری برای روی‌آوردن به بازاریابی ویدئویی هستید، خوب است بدانید ۸۳ درصد کسب‌ وکار این گونه گفته‌اند که ویدئو بازگشت سرمایه‌ی خوبی دارد. علاوه‌ براین، ابزار ویرایش آنلاین ویدئو، پیوسته در‌حال ‌بهبود هستند و حتی می‌توانید با تلفن هوشمند خود فیلم تهیه کنید.

و اینکه لازم نیست ویدئوهای شما بی‌نقص و خوب باشند. محتوا مهم‌تر از فرم است.طبق تحقیقاتی که اخیرا انجام شده،کاربران از ویدئوهایی که در مورد محصول و یا خدماتی که توضیح خوبی نمی‌دهند ، راضی نیستند.در واقع آنها حرفی از کیفیت پایین یا طراحی ضعیف نزدند.

ادامه این مقاله:

https://www.amin-inst.ac.ir/the-reason-for-using-video-marketing-in-business/

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 مشاهده مقالات بیشتر 

ترفند های فروش در بازاریابی

۷ ایده برای بازاریابی اینترنتی موفق

زندگی نامه جالب کلنل ساندرز(KFC) در راه موفقیت

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

📍مشهد، احمدآباد، بین رضا و طالقانی پلاک 252

☎️تلفن تماس :۳۸۴۷۷۶۵۰ـ۰۵۱

☑️ مدرسه عالی کسب و کار امین

www.amin-inst.ac.ir


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
موسسه آموزش عالی آزاد امین