۱۴ مطلب در بهمن ۱۳۹۷ ثبت شده است

روش های افزایش اعتماد به نفس در سخنرانی

اعتماد به نفس در سخنرانی

اگر اعتماد به نفس در سخنرانی را ندارید و برای سخنرانی درجمع ، عرق سردی بدن‌تان را می پوشاند یا دل‌تان را آشوب می کند ،باید بدانید که تنها نیستید. ترس از سخنرانی درجمع،معمولا در ۷۵ درصد بزرگسالان وجود دارد. بازنگری روش روبه‌روشدن‌مان با استرس به ما کمک می‌کند، عملکرد فیزیکی و ذهنی بهتری داشته باشیم.

گاهی وسوسه شویم که تلاش برای مبارزه با این ترس‌ها را کنار بگذاریم، اما مواجه شدن با آنها باعث می‌شود چیزهای بیشتری در زندگی به‌دست آورید و برای مقابله با ترس‌هایتان احساس غرور و افتخار کنید. این مقاله را بخوانید تا با نکاتی برای داشتن اعتماد به نفس در سخنرانی آشنا شوید.

بعضی‌ها باکمی تلاش می‌توانند براین ترس‌ها غلبه کنند، اما کار برای عده‌ای خیلی سخت‌تر از این است؛ این افراد به روش‌ها و ابزارهایی برای مخفی‌کردن فشارهایی که ذهن‌شان وجود دارد، احتیاج دارند. من این نیاز را به‌خوبی درک می‌کنم، چون خودم جزو دسته‌ی دوم بوده ام و همیشه تمام تلاشم را به‌کار گرفته‌ام تا جزو دسته‌ی اول به‌نظر برسم.

۵ ابزار به شما در داشتن بیشترین میزان اعتمادبه‌نفس درهنگام سخنرانی کمک می‌کند؛ چه درمقابل چند مشتری تجاری باشید و چه درمقابل هزاران شنونده؛ به کاربردن این پنج نکته ، باعث میشود که به سخنرانی‌هایی  که ارائه میدهید،افتخار کنید.

۱. شنونده‌ها را بخندانید

براساس تجربه‌ی من، شوخی ها معمولا راه خوبی برای شروع یک سخنرانی جذاب است. این‌کار وضعیت را به‌ سرعت گرم و صمیمی می کند و باعث آرامش فرد سخنران می‌شود.

وقتی به جمعیت حاظر نگاه می‌کنید و چهره‌های خندان می‌بینید،به نوعی احساس ارتباط بین شما و مخاطبان ایجاد می‌شود، مخصوصا هنگامی‌که می‌توانیم شنونده‌ها را در خندیدن به خودمان شریک کنیم، این ارتباط را به‌خوبی احساس می‌کنیم.

مسخره‌کردن خودتان،جایگاه شما را پایین می‌آورد و اگر بتوانید دیگران را هم در این خنده شریک کنید نوعی حس اعتماد به ‌وجود می‌آورید. این خنده سدی را که باعث می‌شود مخاطب‌، خودش را از شما بسیار دور ببیند را میشکند.

۲. به افرادی که واکنش نشان می‌دهند، توجه کنید

اگر احساس می‌کنید با مخاطب ارتباط مؤثر برقرار نکرده‌اید، ممکن است اعصاب‌تان تحت فشار قرار بگیرد و وقتی افرادی را می‌بینید که کاملا بی‌علاقه به‌نظر می‌رسند، این فشار به‌طرز قابل ملاحظه‌ای زیاد می‌شود.

به‌طور معمول می‌توانید به جمعیت نگاه کنید و افرادی را که به صحبت‌های شما واکنش نشان می‌دهند، مثلا موقعی که نکاتی را بیان می‌کنید سر تکان می‌دهند، پیدا کنید.

اینکه بدانید عده‌ای نظر شما را تأیید می‌کنند، حس اعتماد زیادی به‌وجود می‌آورد. هرچه بیشتر بر این افراد تمرکز کنید، اعتمادبه‌نفس‌تان بیشتر می‌شود و هرچه اعتمادبه‌نفس‌تان بیشتر شود، توجه افراد بیشتری را جذب می‌کنید.

تا جایی ‌که می‌بینید کل جمعیت با صحبت‌های شما به نشانه تایید سر تکان می‌دهند و بر لبه‌ی صندلی نشسته و به هر کلمه‌ی شما واکنش نشان می‌دهند. این صحنه ناگهان فشار را از روی اعصاب شما برمی‌دارد و حس خوبی به شما منتقل می‌کند.

اعتماد به نفس در سخنرانی

اعتماد به نفس در سخنرانی

۳. برای داشتن اعتماد به نفس در سخنرانی ، احساس‌تان را بیان کنید



ادامه مطلب:



 مشاهده مقالات بیشتر 

اهمیت سخنوری در نیاز های روزمره

فن بیان و سخنوری برای مدیران

کتاب”قانون طلایی فروش”

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


📍مشهد، احمدآباد، بین رضا و طالقانی پلاک 252

☎️تلفن تماس :۳۴۸۷۷۶۵۰ـ۰۵۱

☑️ مدرسه عالی کسب و کار امین

www.amin-inst.ac.ir

 

telegram-128.png Instagram-logo-2016-01-128x128-1.png


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
موسسه آموزش عالی آزاد امین

۸ نکته حقوقی در زمینه خرید خانه که باید بدانید

خرید خانه

می توان گفت امروزه یکی از دغدغه های هر زوجی، خرید خانه می باشد چرا که هم هزینه‌ی زیادی برای آن باید پرداخت کنند و هم به احتمال زیاد به این زودی‌ها اقدام به تعویض خانه‌شان نخواهند کرد. به همین دلیل لازم است هنگام خرید منزل، به چند نکته حقوقی توجه کنید تا در آینده مشکلی پیش نیاید. در این مقاله، به بخشی از این نکات حقوقی برای خرید خانه اشاره می‌کنیم:

۱اعتماد  داشتن از مالکیت فروشنده

اولین نکته‌ای که در خرید هر ملک یا خانه‌ای وجود دارد، حصول اطمینان از مالکیت فروشنده است. البته این نکته تنها مختص به خرید خانه نبوده و در تمامی خرید و فروش‌ها برقرار است. ولی ممکن است در خصوص خرید خانه، به‌دلیل هزینه‌ی زیادی که صرف می‌شود، اهمیت بیشتری داشته باشد.

برای اطمینان حاصل کردن از مالکیت فروشنده باید به اسناد مالکیت او توجه کرد. اگر ملک مورد معامله دارای سند رسمی است، سند مربوطه باید به‌دقت بررسی شده و از درج نام صحیح و کامل فروشنده به عنوان مالک، اطمینان حاصل شود.زمانی که هنوز سند رسمی به نام فروشنده صادر نشده است و او می‌خواهد ملک را به استناد مبایعه‌نامه (قولنامه) به فروش برساند، لازم است درج نام او به عنوان خریدار در مبایعه‌نامه بررسی شود.

۲دارا بودن شرایط اختیار فروش ملک

گاه ممکن است شخصی به وکالت از دیگری قصد فروش ملکی را داشته باشد. در این فرض علاوه بر حصول اطمینان از مالکیت موکل (شخصی که برای فروش وکالت داده است) به صورتی که در بند پیشین گفته شد، صحت وکالت اعطا شده نیز باید بررسی شود.

به عبارت دیگر باید بررسی شود که آیا وکیل، اختیار فروش ملک از طرف مالک را دارد یا وکالتنامه‌ی موصوف، اختیاری به‌غیر از فروش خانه را به وکیل اعطا کرده است. در صورتی که صراحتا در وکالتنامه اختیار فروش ملک مورد معامله به وکیل داده نشده باشد، وکیل حق انجام چنین معامله‌ای را ندارد و خریدار باید از معامله کردن با وی اجتناب کند و به سراغ مالک اصلی برود.

هم‌چنین از معتبر بودن وکالتنامه باید اطمینان حاصل کرد.

چراکه ممکن است تاریخ وکالتنامه منقضی شده یا موکل، وکیل را پیش‌تر عزل کرده باشد. بنابراین با انجام یک استعلام، می‌توان از به‌روز بودن و معتبر بودن وکالتنامه مطمئن شد.

علاوه بر این، در معاملاتی که به استناد مبایعه‌نامه صورت می‌پذیرند، خریدار باید اطمینان حاصل کند که فروشنده (که در این فرض شخصی است که نام او به عنوان خریدار در مبایعه‌نامه ذکر شده) از حق فروش خانه منع نشده باشد. توضیح آن‌که گاهی اوقات شخص ملکی را به این شرط خریداری می‌کند که تنها خود از آن استفاده کرده و از انتقال آن به دیگری خودداری کند.

خرید خانه

خرید خانه

در این صورت، معامله‌ای که شخص اخیر در مورد ملک مذکور انجام می‌دهد صحیح نیست. برای نمونه، محمدرضا به موجب یک مبایعه‌نامه، خانه‌ای را از حسن می‌خرد. هرگاه در مبایعه‌نامه ذکر شده باشد که محمدرضا برای مدتی معین حق فروش خانه را به دیگری ندارد، معامله‌ای که محمدرضا در مدت مزبور در مورد خانه انجام دهد صحیح نیست.

بنابراین لازم است که خریدار، علاوه بر بررسی صفحه‌ی اول مبایعه‌نامه که معمولا به درج نام طرفین مبایعه‌نامه اختصاص دارد و حصول اطمینان از مالکیت فروشنده، سایر مواد مبایعه‌نامه را نیز بررسی کند تا مطمئن شود فروشنده علاوه بر مالکیت، حق انتقال ملک را نیز دارد.


ادامه مطلب:

http://www.amin-inst.ac.ir/legal-notes-on-buying-a-home





 مشاهده مقالات بیشتر 

اهمیت مشاوره حقوقی ویژه صنف املاک

دوره های کاربردی و مفید مشاور حقوقی

ویژگی های یک کارشناس یا مشاور حقوقی و وظایف آن




------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

📍مشهد، احمدآباد، بین رضا و طالقانی پلاک 252

☎️تلفن تماس :۳۴۸۷۷۶۵۰ـ۰۵۱

☑️ مدرسه عالی کسب و کار امین

www.amin-inst.ac.ir

 

telegram-128.png Instagram-logo-2016-01-128x128-1.png

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
موسسه آموزش عالی آزاد امین

اهمیت سخنوری در نیاز های روزمره

اهمیت سخنوری

چرا #سخنوری اهمیت دارد؟سخنوری یکی از نیازهای اساسی در زندگی ما در حال حاضر است.

شاید در گذشته نیاز به خوب صحبت کردن و برقراری ارتباط موثر، مثل الان نبود. اما با گذشت زمان، پیشرفت علم و نیاز به برقراری ارتباط موثر با دیگران، سخنوری پیش از پیش یکی از مهارت های ضروری ما شده است.

برای اینکه اهمیت #سخنوری را بیشتر درک کنیم چند مثال را از حرفه های مختلف ذکر می کنم.

 اهمیت سخنوری برای مدیران

بدون شک اگر قرار باشد از بین چندین نفر که تخصص یکسانی در رشته خودشان دارند برای مدیریت انتخاب شوند،

شخصی است که سخنور خوبی است و می تواند به خوبی در جمع صحبت کند.

یکی از تخصص های مشترک #مدیران همین سخنوری و داشتن فن بیان قوی است.

اگر دقت کرده باشید بیشتر افرادی که سِمَت مدیریتی دارند، اشخاصی هستند که سخنور خوبی هستند.

معمولا #مدیران عامل هر سازمان با افراد خارج از سازمان بیشتر در تعامل اند و همین موضوع باعث میشود که نیاز به سخنوری پیش از پیش پُررنگ تر بشود.

سخنوری برای کارمندان

شاید تا چند سال پیش داشتن تخصص در زمینه کاری هر شخص حرف اول را برای پیشرفت میزد و همه تصور می کردند

که اگه سرشان رو بندازند پایین و در کار خودشان استاد بشوند، می توانند خیلی سریع رشد کنند و به موفقیت های شغلی و مالی خوبی برسند.

اما فارغ از اینکه خیلی از افراد نمی دانند که موفقیت فقط یک بُعد ندارد.ما اگر قصد پیشرفت در شغل و رشته خود را داریم،

فقط صرف داشتن مهارت و تخصص در اون رشته باعث نمیشود که پیشرفت کنیم.

برای مثال، اگر کارمند IT یک شرکت باشیم و اگر بخواهیم فقط روی تخصص خودمان تمرکز کنیم

و هر روز مهارت بیشتری کسب کنیم شاید در طی ۱۰ سال یک یا نهایتا دو پله پیشرفت کنیم،

اما اگه علاوه بر مهارتی که در تخصص خودمان کسب می کنیم بتوانیم یک سخنور خوب هم باشیم، پیشرفت ما در طی ۲ سال معادل اون ۱۰ سال خواهد بود.


اهمیت سخنوری

اهمیت سخنوری

سخنوری برای مشاوران

قطعا یک مشاور در زمینه های مختلف باید بتواند سخنور خوبی باشد

و فن بیان قوی داشته باشد، در غیراینصورت نمی تواند حل مسائل شخصی که برای مشاوره پیشش آمده است را به خوبی بیان کند.

یک #مشاور قبل از هر چیز باید یک شنونده خوبی باشد تا اطلاعات را از مخاطب دریافت کند،

پردازش کند و بعد پاسخ درستی به شخص مقابل بدهد.


ادامه مطلب:

http://www.amin-inst.ac.ir/the-importance-of-rumor-in-everyday-needs



 مشاهده مقالات بیشتر 

فن بیان و سخنوری برای مدیران

آشنایی و آموزش اصول و فنون مذاکره در بازاریابی (فصل اول)

۴۰ روش اصول فن بیان درهنگام برخورد با مشتری



---------------------------------------------۰۰-------------------------------------------------------------------------------------------۰۰------------


📍مشهد، احمدآباد، بین رضا و طالقانی پلاک 252

☎️تلفن تماس :۳۴۸۷۷۶۵۰ـ۰۵۱

☑️ مدرسه عالی کسب و کار امین

www.amin-inst.ac.ir

 

telegram-128.png Instagram-logo-2016-01-128x128-1.png

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
موسسه آموزش عالی آزاد امین

ده نکته برای مدیریت زمان

مدیریت زمانوقتی در جایی منتظر هستید، انگار زمان از حرکت می‌ایستد. هرچه این انتظار طولانی ‌تر شود، شما هم بی‌حوصله ‌تر و کلافه ‌تر می شوید و مدیریت زمان خود را از دست میدهید.حتی ممکن است به‌خاطر روحیه ‌ی بدی که پیدا کرده‌اید، بقیه‌ی روزتان را نیز از دست بدهید. چنین شرایطی برای همه پیش می‌آید؛ گاهی اوقات می‌توانید از قبل پیش‌بینی کنید که قرار است منتظر بمانید و گاهی اوقات هم نه.

پس به‌ نفع خوتان است که دیدتان به زمان انتظار را تغییر بدهید،مدیریت زمان داشته باشید و به کارهای جالبی فکر کنید که می‌توانید در این اوقات انجام دهید.در این مقاله، چند ایده‌ی کاربردی برای مدیریت زمان در اختیار شما قرار می‌دهیم که امتحان ‌کردن‌ آن ها خالی از لطف نیست و دفعه‌ی بعد که مجبور شدید منتظر بمانید، آنها را به‌کار ببرید تا این زمان سریع‌تر سپری شود و شما نیز بتوانید مدیریت زمان های مرده خود را بدست بگیرید.

همه‌ی شما در چنین موقعیت‌هایی بوده‌اید: به‌موقع به مطب پزشک مراجعه می‌کنید، اما متوجه شدید آنها از برنامه ‌ی زمانی ‌شان عقب ‌اند و ۴ نفر دیگر که قبل از شما نوبت داشته‌ اند، هنوزمنتظر‌ند؛ ساعت‌ها در فرودگاه منتظر می‌مانید، اما درنهایت اعلام می‌کنند پرواز شما تأخیر دارد یا ساعت آن عوض شده است؛ مراجعه‌ی کوتاه ‌تان به اداره‌ی پست، یک ساعت طول می‌کشد.

همچنین اگر پدر یا مادر هستید، به‌خاطر فعالیت‌های مربوط به فرزندان‌تان (مانند تمرین فوتبال، درس‌های شنا، کلاس‌های زبان و…) احتمالا زمان‌های انتظارِ ازپیش برنامه‌ریزی‌شده خواهید داشت. هنگامی که سرتان شلوغ است و تحت فشار هستید، حتی انتظاری کوتاه نیز، تمام‌ نشدنی به‌نظر می‌رسد. هر لحظه‌ای که منتظر می‌مانید، دقیقه‌ای است که هدر می‌رود و دیگر برنمی‌گردد.

اگر برنامه‌ی مفیدی برای استفاده از «زمان انتظار» نداشته باشید، ممکن است خسته‌کننده ‌ترین زمان را پیش روی خود داشته باشید.پس فقط با کمی برنامه ‌ریزی، نه ‌تنها می‌توانید این زمان را به زمانی مفید و کابردی تبدیل کنید، بلکه ممکن است با کمال تعجب متوجه شوید که مشتاق آن نیز هستید.

۱۰ نکته‌ های زیر به شما کمک می‌کنند که #مدیریت_زمان داشته باشید و از زمان‌های انتظارتان حداکثر استفاده را ببرید:

۱. گوشی هوشمندتان ، راهی برای #مدیریت_زمان، استرس‌ زدایی و تمدد اعصاب

با گوشی هوشمندتان بازی کنید، چرخی در اینترنت بزنید و به ایمیل‌ها و شبکه های اجتماعی مورد علاقه تان سری بزنید. مجله بخوانید. همیشه کتابی به‌همراه داشته باشید.موسیقی مورد علاقه تان را گوش کنید. مسئله‌ی مهم این است که در زمان های انتظار به ‌طورعمدی و آگاهانه استراحت و تفریح کنید، نه اینکه تمام این کارها را فقط به‌خاطر بی‌حوصله‌ بودن‌ تان انجام دهید.

۲.برای بقیه‌ ی روزتان، برنامه ‌ریزی، مدیریت زمان و سازمان ‌دهی داشته باشید

اکثر ما آن ‌قدر سرمان شلوغ است که مانند موش‌هایی که در مسیری هزارتو می‌دوند، اغلب بر اثر سرگردانی به بن‌بست می‌رسیم. از زمان انتظار برای ایجاد فهرستی از کارهای لازم استفاده کنید و سپس روزتان را به‌نحوی اولویت‌بندی یا سازمان‌دهی کنید که پس از پایان زمان انتظارتان، به بهترین نحو ممکن به بقیه‌ی کارهای‌تان برسید.

۳. به تماس‌های تلفنی‌تان برسید

در طول هفته آن‌قدر سرتان شلوغ است که نمی‌توانید به دوستان و عزیزان‌تان تلفن بزنید؟ آخر هفته‌ها آن‌قدر احساس سستی و تنبلی می‌کنید که حوصله ندارید تلفن را بردارید و حال کسی را بپرسید؟ زمان انتظار شاید وقت مناسبی برای برقراری چنین تماس‌هایی باشد.

۴. طرف دیگر مغزتان را ورزش دهید

اگر شغل شما عمدتا به مدیریت زمان و تفکر منطقی نیاز دارد، از این زمان برای تمرین ‌دادن بخش خلاق مغزتان استفاده کنید. به روش دودِل (Doodle) نقاشی بکشید، شعر بنویسید، داستان خوبی برای زمان خواب بچه‌ها بسازید، با گوشی هوشمندتان سرگرم شوید یا به عکس‌های موجود در اینترنت نگاهی بیندازید. برعکس، اگر در حرفه‌ی خلاقی مشغول فعالیت هستید، از این زمان برای به‌کارگرفتن سمت منطقی مغزتان استفاده کنید. جدول کلمات متقاطع یا سودوکو حل کنید، حساب ‌و کتاب‌های دسته‌چک ‌تان را انجام دهید یا برای کنسرت آینده بلیت رزرو کنید.


ادامه مطلب:

http://www.amin-inst.ac.ir/time-management


 مشاهده مقالات بیشتر 

۴۰ روش اصول فن بیان درهنگام برخورد با مشتری

۶نکته برای پیشرفت در مدیریت کسب و کار های کوچک

۷ ایده برای بازاریابی اینترنتی موفق


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


📍مشهد، احمدآباد، بین رضا و طالقانی پلاک 252

☎️تلفن تماس :۳۴۸۷۷۶۵۰ـ۰۵۱

☑️ مدرسه عالی کسب و کار امین

www.amin-inst.ac.ir

 

telegram-128.png Instagram-logo-2016-01-128x128-1.png


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
موسسه آموزش عالی آزاد امین

ده نکته برای تقویت مهارت گفتگو

ده نکته برای تقویت مهارت گفتگو

ارتباط کلامی شما با دیگران نقش مهمی در تشکیل برند شخصی ‌تان دارد. این ارتباط بر زندگی شخصی و حرفه‌ای شما تأثیر بسزایی دارد. در این مقاله با ۱۰ نکته برای تقویت مهارت گفتگو که یاد گیری آن برای همه‌ی ما ضروری است آشنا می‌شوید. هرکدام از این مهارت‌ها هم در زندگی شخصی و هم در زندگی حرفه‌ای ما اهمیت دارند. با بهبود بخشیدن مهارت‌های گفتگو می‌توانید به‌سرعت با دیگران ارتباط مؤثر برقرار کنید، روی آنها تأثیر بگذارید و نزد دیگران قابل احترام و دوست داشتنی تر باشید.

هفته‌ی پیش مطلبی از «دن شوبل» (Dan Schawbel)، متخصص برندینگ شخصی، در مورد پیش‌بینی برندینگ شخصی برای سال ۲۰۱۱ خواندم. یکی از پیش‌بینی‌های او برای سال ۲۰۱۱ این بود که مهارت‌های نرم مهم‌تر از مهارت‌های سخت‌ هستند.

دن می‌گوید: «وقتی افراد مهارت‌های مشابه دارند و برای به‌دست آوردن موقعیت‌های مشابه رقابت می‌کنند، آنچه آنها را از یکدیگر متمایز می‌کند تقویت مهارت‌های گفتگو است. طوری‌ که خود را نشان می‌دهید، ارتباط‌تان با دیگران هنگام مصاحبه یا حین کار، می‌تواند برند شخصی شما را بسازد یا تخریب کند. امروزه بیشتر افراد به این نتیجه رسیده‌اند که نکات کوچک، مخصوصا در محیط رقابتی امروز اهمیت بیشتری دارند».

شوبل سپس به تحقیقات جدیدی اشاره می‌کند که «کلی سرویس» (Kelly Services) روی ۱۳۴۰۰۰ نفر انجام داده است. طبق این تحقیق، ویژگی‌‌ای که اکثر افراد برای به‌وجود آوردن برند شخصی خود از همه مهم‌تر می‌دانند مهارت‌های گفتگوست.

این باعث شد از خودم بپرسم «بهترین مهارت‌های گفتگو که می‌توانند به افراد کمک کنند بر رقبای خود پیروز شوند کدام‌ها هستند»؟در ادامه با ۱۰ مورد بسیار مهم برای تقویت مهارت‌های گفتگو آشنا می‌شوید. با ما همراه باشید.

۱.برای تقویت مهارت گفتگو ، رفتار دوستانه‌ داشته باشید

افرادی که با لحن دوستانه ارتباط برقرار می‌کنند و صمیمانه لبخند می‌زنند تقریبا همیشه برنده‌اند. این موفقیت دلیل ساده‌ای دارد: ما ناخودآگاه جذب افرادی می‌شویم که رفتار دوستانه‌تری دارند چون این افراد احساس بهتری در ما ایجاد می‌کنند و خوشحالی بیشتری به زندگی ما می‌آورند.

۲. قبل از صحبت کردن فکر کنید

یکی از ضرب‌المثل‌های مورد علاقه‌ی من این است: «اگر حرف نقره باشد سکوت طلاست». بارها دیده‌ام افراد بدون اینکه ‌ذره‌ای فکر کنند هرچه را به ذهن‌شان می‌رسد، می‌گویند و با حرف‌های نسنجیده‌شان احترام دیگران را از دست می‌دهند.

۳.واضح و مفهومی حرف بزنید

بیشتر ما وقت یا حوصله نداریم به این فکر کنیم که منظور طرف مقابل‌مان چیست. افرادی برای تقویت مهارت گفتگو ، در ارتباطات کلامی خود روشن نیستند و فقط به مسائل اشاره می‌کنند و منظورشان را به طور واضح بیان  بیان نمی‌کنند کمتر مورد احترام سایرین قرار می‌گیرند. وقتی می‌خواهید چیزی بگویید از خودتان بپرسید روشن‌ترین روشی که می‌توانم منظورم را بیان کنم کدام است؟

۴. پرحرفی را کنار بگذارید

اغلب افراد دوست ندارند با کسی همراه باشند که تمام مدت حرف می‌زند و به دیگران اجازه ی صحبت کردن نمی‌دهد.

۵. خود واقعی تان باشید

امروزه بیشتر از هر زمان دیگری مردم از کسانی که نقش بازی می‌کنند تا حرف‌شان را به کرسی بنشانند بیزارند. ما جذب کسانی می‌شویم که روشن و شفاف و از صمیم قلب‌ حرف می‌زنند.

(برای مطالعه مقالات بیشتر ، ایـــــــنـــــــجـــــــــا کلیک کنید)


ادامه این مقاله:

http://www.amin-inst.ac.ir/enhance-dialogue-skills

---


 مشاهده مقالات بیشتر 

کتاب”قانون طلایی فروش”

۲۱نکته برای تبدیل شدن به فروشنده حرفه ای

آشنایی و آموزش اصول و فنون مذاکره در بازاریابی (فصل اول)

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
موسسه آموزش عالی آزاد امین

دوره مدیریت اجرایی MBA در مشهد مدیریت MBA

دوره مدیریت اجرایی. MBA د.ر مشهد

بسیاری از کارشناسان و متخصصان، بهترین دوره MBA که به معنای دوره مدیریت اجرایی می باشد دوره مدیریت اجرایی از دوره هاییست که در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مدیریت برگزار می شود و برای اولین بار در قرن نوزدهم و در کشور آمریکا برگزار شد.

به روزرسانی:۱۳۹۷/۱۱/۱۷

بهترین دوره MBA

همان طور که گفته شد بهترین دوره MBA در ایران در شهر مشهد(موسسه آموزش عالی آزاد امین) برگزار می شود، در این دوره دانشجویان می توانند یک زمینه تخصصی را در طول دوره انتخاب کرده و بیشتر مطالعات و تحقیقات خود را بر روی این زمینه ی خاص انجام دهند، به عنوان مثال دانشپذیزان می توانند با انتخاب گرایش بازاریابی در طول دوره با انواع روش های بازاریابی آشنا شده و مطالعات تخصصی را در زمینه بازاریابی انجام دهند. هدف از برگزاری بهترین دوره MBA در مشهد را می توان در چند مورد توضیح داد:

  1. موفقیت دانشپذیزان در مدیریت و رهبری تخصصی در سازمان ها بعد از بدست آوردن تجربه های علمی و عملی.
  2. ایجاد مشاغل جدید و کارآفرینی و شروع فعالیت های جدید در بخش های مختلف از یک سازمان.
  3. مشاوره دادن به سایر افرادی که علاقه زیادی به فعالیت در این زمینه دارند.
دوره مدیریت اجرایی. MBA د.ر مشهد

دوره مدیریت اجرایی. MBA د.ر مشهد

نکاتی درباره بهترین دوره MBA در مشهد

دوره مدیریت اجرایی MBA در مشهد یکی از برترین برگزارکنندگان دورهای MBA است که در سرتاسر ایران برگزار می شود، در این دوره شما می توانید تجربه های فراوانی از استادانی که در این زمنیه در طول دوره در کنار شما هستند بدست آورید. دوره مدیریت اجرایی MBA در شهر مشهد در زمینه های بازاریابی و مدیریت فروش محصولات، مدیریت بخش های مالی از سازمان ها، مدیریت سیستم های تولیدمحصولات و مدیریت منابع انسانی فعالیت دارد که شما می توانید با انتخاب یکی از این زمینه ها در طول دوره درباره این موضوع بیشتر تحقیق کنید و یک سوم از واحدهای داده شده به شما صرف آشنایی با موضوع و زمینه انتخابی توسط شما می باشد.


ادامه مطلب:

http://www.amin-inst.ac.ir/best-mba-course-2


 مشاهده مقالات بیشتر 

ثبت نام در بهترین دوره MBA در شهر مشهد

آشنایی با بهترین دوره MBA در شهر مشهد

توضیحاتی درباره دوره مدیریت DBA در مشهد

معرفی تفاوت بین محتوای MBA و DBA


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

📍مشهد، احمدآباد، بین رضا و طالقانی پلاک 252

☎️تلفن تماس :۳۴۸۷۷۶۵۰ـ۰۵۱

☑️ مدرسه عالی کسب و کار امین

www.amin-inst.ac.ir

 

telegram-128.png Instagram-logo-2016-01-128x128-1.png

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
موسسه آموزش عالی آزاد امین

۶نکته برای پیشرفت در مدیریت کسب و کار های کوچک

مدیریت کسب و کار

حتما لازم نیست یکی از ۵۰۰ یا حتی ۵۰۰هزار شرکت برتراز ‌لحاظ میزان فروش باشید تا بتوانید از نکات گفته ‌شده در این مقاله برای دستیابی به عملکرد تجاری مدیریت کسب و کار خوب بهره ببرید. درواقع بعضی از کسب و‌ کارهای کوچکِ بسیار خوب هم، با اجرای برخی از این اصول، پیشرفت کرده و به موفقیت رسیده‌اند. اگر شما نیز صاحب کسب و‌ کاری هستید و برای موفقیت در آن تلاش می‌کنید، می‌توانید در ادامه با ما همراه باشید تا با استفاده از اصول و نکات مدیریتِ کسب و کار های کوچک که در این مقاله مطرح شده است، در مسیر رشد و پیشرفت تجارت خود گام بردارید.

در بخش‌هایی ازاین مقاله به مثال‌هایی فرضی از صنعت رستوران اشاره می‌کنیم. البته باید توجه داشته باشید که اصول بیان ‌شده در اینجا درمورد تمام صنعت‌ها کاربرد دارد و مختص صنعت رستوران نیست. شاید در حوالی خود رستوران‌هایی سراغ داشته باشید که از این اصول پیروی نمی‌کنند و به همین دلیل برای حفظ کسب و کار خود به‌سختی تلاش می‌کنند. البته درنهایت نیز به‌علت رعایت‌نکردن این نکات بسته می‌شوند.

۱. برای پیشرفت در مدیریت کسب و کار،دانش به ‌تنهایی کافی نیست

اگر در رشته و زمینه ‌ی کاری خود متخصص هستید، نباید چنین تصوری داشته باشید که همین برای شما کافی است و از ویژگی‌های ضروری صاحبان کسب و کار برخوردارید. وقتی در روز اول، کار خود را شروع می‌کنید، نباید انتظار داشته باشید مشتریان فورا به‌ سمت شرکت شما هجوم بیاورند، آن‌هم فقط به این دلیل که از دانش کافی برای کارتان برخوردارید. در گام نخست، به بازاریابی و مدیریت نیاز دارید تا چرخ‌های کسب و کار خود را روغن ‌کاری و آماده کنید.

چند سرآشپزعاشق آشپزی می‌شناسید یا دیده‌اید که به‌دلیل عشقی که به آشپزی و غذا داشته‌اند، رستورانی باز کرده و چند ماه یا چند سال بعد به‌دلیل استقبالِ کمی از مشتریان، مجبور شده‌اند آن را ببندند؟ تهیه‌ی غذای خوب به‌تنهایی کافی نیست؛ مردم باید درمورد غذاهای شما اطلاعاتی داشته باشند تا سراغش بیایند. به‌علاوه باید کسب و کارتان را به ‌شیوه‌ای منظم و مؤثر اداره کنید. برای این کار به توصیه‌های کارشناسان مالیاتی و مالی نیاز دارید و درنهایت نیز باید مدیرکلی باتجربه، سکان امور را در دست بگیرد.

۲. افراد مناسب را استخدام کنید

اگر از نظر فنی در رشته‌ی خود متخصص هستید ولی مثلا از دانش و تجربه‌ی کافی در بازاریابی برخوردار نیستید، باید افراد مناسبی را برای انجام امور مربوط به مدیریت کسب و کار و بازاریابی استخدام کنید. بازاریابی موجب می‌شود مردم برای مراجعه به شما تمایل پیدا کنند. ترفند بعدی این است که کاری کنید مردم دوباره به شرکت شما برگردند و شرکت‌تان را به دوستان خود نیز معرفی و توصیه کنند.

مدیریت کسب و کار

مدیریت کسب و کار

۳. دوستان ‌تان را استخدام نکنید

شاید این مسئله بدیهی به‌نظر برسد، ولی بارهاوبارها شاهد آن بوده‌ایم که افراد برای استخدام به‌سراغ دوستان و آشنایان خود رفته‌اند. این کار علاوه‌بر اینکه می‌تواند به دوستی شما آسیب برساند و حتی گاهی دوستی‌ها را از بین ببرد، به مدیریت کسب و کار شما نیز آسیب می ‌زند. البته گاهی ممکن است این کار سودمند باشد، ولی باید با احتیاطِ بسیاری دوست خود را استخدام کنید و حتما حیطه‌ی دوستی و حیطه ‌ی کاری خود را به‌طور شفاف برای او مشخص کنید تا بداند در محیط کار، شخص دیگری خواهید بود. این کار ممکن است نیازمند گفت‌وگوی بسیاری بین شما و دوست‌ تان باشد. به‌ طورکلی در صورت استخدام دوستان خود، باید در زمان کار و پس از آن رفتارها و برخوردهای متفاوتی داشته باشید و مسائل کاری را با روابط دوستانه خود قاتی نکنید.

(برای مطالعه مقالات بیشتر در این مورد، ایــــــنـــــــــجـــا  کلیک کنید)

۴. تصمیم‌های ناگهانی نگیرید؛ استراتژیِ برنامه‌ریزی اهمیت زیادی دارد

فردی را در نظر بگیرید که اخیرا به‌عنوان صاحب بخشی از یک رستوران شروع به فعالیت کرده است. این رستوران در مکان خوبی قرار گرفته و درنهایت رستوران موفقی خواهد بود، ولی با توجه‌ به کاهش رونق کسب‌ و‌ کار ها در آن منطقه، صاحبان رستوران باید بیشتر تلاش کنند که مشتریان به رستوران آنها جذب شوند و همچنین با رضایت آنجا را ترک کنند.

در شبی بسیار آزاردهنده، بسیاری از مردم شهر برای صرف غذا به این رستوران محلی مراجعه کرده بودند. در رستوران خدمتکار کافی وجود نداشت و از طرفی دیگر، در پاسیوِ رستوران نیز باران شدیدی می‌بارید. دراین‌میان، یکی از سرآشپزها نیز رستوران را ترک کرد. پس‌ از آن، صاحبان رستوران تصمیم‌هایی نسنجیده و ناگهانی گرفتند: یکی از تصمیم‌های آنها دو برابرکردن تعداد خدمه‌ی رستوران در تمام شیفت‌های کاری بود. به‌نظر می‌رسید آنها پیش از اجرای این ایده از عواقب آن آگاه نبودند. با این کار تعداد خدمه‌ی آنها بسیار بیش از حد لازم افزایش یافت. درنتیجه دستمزدهای ساعتی‌ای که باید پرداخت می‌کردند، به‌طور تصاعدی و غیرضروری افزایش یافت و سهم هر پیشخدمت از انعام‌ها نیز به‌میزان قابل‌توجهی کاهش پیدا کرد. اغلب، تعدادی از خدمه پیش از آنکه شب به پایان برسد، رستوران را ترک می‌کردند و به همین دلیل رستوران بهترین کارکنان خود را از دست می‌داد.

شاید با خود بگویید: «خُب، اینکه مشکلی نیست؛ خدمه‌ی بیشتری استخدام کنند»، ولی خدمه‌ی رستوران به‌منزله‌ی خط مقدم‌اند و استفاده از خدمه‌ای که به‌خوبی آموزش ندیده‌اند و تجربه‌ی کافی ندارند، به‌معنی پایان کار است. بنابراین حفظ خدمه‌ی خوب اهمیت زیادی دارد. درواقع این تصمیم ناگهانیِ صاحبان رستوران، تصمیمی بسیار زیان‌آور بود.


ادامه مطلب:

http://www.amin-inst.ac.ir/advancement-in-business-management/



 مشاهده مقالات بیشتر 

۷ ایده برای بازاریابی اینترنتی موفق

ویژگی های مشاور مالی و سرمایه گذاری و بررسی وظایف آنان

۱۰ تکنیک روانشناسی برای مدیریت بازاریابی،افزایش فروش و مشتری


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

📍مشهد، احمدآباد، بین رضا و طالقانی پلاک 252

☎️تلفن تماس :۳۴۸۷۷۶۵۰ـ۰۵۱

☑️ مدرسه عالی کسب و کار امین

www.amin-inst.ac.ir

 

telegram-128.png Instagram-logo-2016-01-128x128-1.png




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
موسسه آموزش عالی آزاد امین

۴۰ روش اصول فن بیان درهنگام برخورد با مشتری

اصول فن بیان

رعایت اصول فن بیان با مشتری تأثیر زیادی روی برند شما می‌گذارد و هیچ‌ چیز مانند ایجاد ارتباطی خوشایند موجب رضایت مشتری نمی‌شود.

ارتباط درست، از هرگونه تخفیف و تبلیغی مؤثرتر عمل خواهد کرد. شما باید به روش انتقال پیام خود به مشتری و چگونگی بازخورد او توجه کنید.ولی داشتن فن بیانی «متفکرانه» با مشتری دقیقا به چه معناست؟ برای داشتن ارتباطاتی مؤثر باید چه کرد و چگونه اندیشید؟ استراتژی موفق در پس‌زمینه‌ی کلام شما چیست؟

در درجه‌ ی اول برای رسیدن به ارتباطی مطلوب و در سطح جهانی با مشتری باید بدانید که ما همگی انسان هستیم و این ارتباط نیز رابطه‌ ی دو انسان با یکدیگر است و با چیزی عجیب و غریب و پیچیده روبه ‌رو نیستیم. پس با ما همراه باشید چرا که به شما اطمینان میدهیم که با فراگیری این نکات در مسیر درستی قرار بگیرید!

۱. رعایت اصول فن بیان در مواقع برخورد با مشتری، با حفظ لحنی هماهنگ

درست مانند نواختن قطعه‌ای در موسیقی، درهنگام صحبت کردن با مشتری هم باید به لحن و ریتم کلام خود دقت کنید. اگر لحن شما مناسب نباشد، برقراری ارتباط سخت و دشوار خوهد بود. برای مثال: «دیگه چی؟» و «دیگه چه کمکی ازم ساخته است؟» را با یکدیگر مقایسه کنید. این ۲ سؤال مفهوم مشابهی دارند اما اثرشان برروی مشتری زمین تا آسمان تفاوت دارد.

بعد از بررسی تیم کارکنان خود، استانداردهایی برای مکالمه و رعایت فن بیان با مشتری را فراهم کنید. همه‌ی کارکنان باید از معیار مشخصی در صحبت کردن با مشتری استفاده کنند، اما به‌خاطر اینکه هر یک صدای منحصر به ‌فرد خود را دارند، لازم نیست تا نگران تکراری شدن قضیه باشید.

۲. درنظر گرفتن لحن در ارتباط با اصول فن بیان

مثال بالا را دوباره به خاطر بیاورید: «دیگه چی؟» و « دیگه چه کمکی ازم ساخته است؟» اولین جمله،به طور واضح لحنی غیردوستانه و تلخی را تداعی می‌کند و جمله‌ی دوم کاملا دوستانه و حرفه‌ ای است و در تعاملات مشتری بسیار مفید ،حرفه ای و خوشایند جلوه می‌کند.

اصول فن بیان

اصول فن بیان

۳. استفاده از زبان قوی و مثبت

در اصول فن بیان ،زبان خوش و قوی و به کار گرفتن عبارات و جملات مثبت باعث می‌شود تا مکالمه ادامه پیدا کند و از سوء تفاهم‌های احتمالی جلوگیری شود. کلمات منفی مانند: نمی‌توانید، نباید و… به شدت منفی هستند. سعی کنید تا مشکل مشتری را حل کنید و چیزی نگویید که واکنش او را برانگیزید.

مثلا دربرابر یکی از خواسته‌‌های مشتری که مقدور به انجام آن نیستید، خیلی قاطع نگویید «خیر، ما چنین محصولی را نداریم یا کاری ازطرف ما ساخته نیست.» درعوض بگویید «فعلا امکان رسیدگی به این خواسته‌ی شما برای ما ممکن نیست ولی از این که نظر و خواسته‌ ی خود را با ما مطرح کردید کمال تشکر را داریم و از آن به عنوان پیشنهادی مفید برای رسیدگی در آینده استفاده خواهیم کرد.»

تغییرلحن و مکالمات، از مسیری منفی به مثبت، راه ‌حل و کلید حل مشکلات ارتباطی است.باید اینگونه گفت که دانستن فن بیان با مشتری موجب خواهد شد که احساس بهتری در او شکل بگیرد. یادتان باشد که مشتری به کارهایی که از شما ساخته است و توانایی‌های شما، توجه دارد.

زمانی که مشتری باید از قانون های شما پیروی کند، از لحنی نرم و مثبت استفاده کنید و به شکلی حرف بزنید که مشتری متوجه بشود که این قانون بخشی از یک تصمیم گروهی است و مورد اجبار و ظلم واقع نشده است. زبان خوش و لحن مثبت چراغ‌های رابطه را برای تعاملات بعدی روشن نگاه می‌دارند؛ و مشتری احساس نخواهد کرد که زمان خود را در تعامل با شما تلف کرده است.

۴. مختصر باشید ، نه خشن

مهم نیست که نامه‌ ی طولانی یا ایمیلی که برای مشتری فرستاده‌اید چقدر خوب و جالب یا مؤدبانه نوشته شده است، در هر حال بیشتر مشتریان، حوصله‌ ،برای خواندن متونی با بیش از ۱۰۰۰ کلمه را ندارند. پس جملات خود را کوتاه کنید.

در اصول فن بیان ، برای ارتباط با مشتری از ویدیوها، مقالات و پیوند به صفحات اینترنتی مناسب استفاده کنید و مطمئن باشید که مشتری توجه بیشتری به شما و مقاصدتان نشان خواهد داد. هدف از فرستادن ایمیل و نامه و… به مشتریان پاسخ دادن به سؤالات آنها و برطرف کردن مشکل و ابهاماتی است که در خرید از شما یا تعامل با شرکت‌ تان داشته‌اند، پس باید ضمن به کارگیری مقالات و ویدیوها و سایر راهکارهای کمک به مشتری، چند خط نیز خودتان برای او بنویسید و ارتباطی زنده و پویا را با او شکل بدهید.

۵.حفظ ارتباطات به‌موقع با مشتری

پاسخگویی بیش‌‌ازحد سریع به مشکل مشتری نیز برای او قابل ‌قبول نخواهد بود. مثلا فرض کنید ۳۰ ثانیه پس از دریافت ایمیل مشتری سریعا به او پاسخ بدهید. چنین رفتاری باعث می‌شود که مشتری به شما شک کند و احساس کند که به مشکل خاص او رسیدگی نشده و تنها جوابی بی اهمیت و تکراری برای او ارسال شده است.


ادامه مطلب:

http://www.amin-inst.ac.ir/principles-of-technology-and-expression-in-dealing-with-customers/

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


📍مشهد، احمدآباد، بین رضا و طالقانی پلاک 252

☎️تلفن تماس :۳۴۸۷۷۶۵۰ـ۰۵۱

☑️ مدرسه عالی کسب و کار امین

www.amin-inst.ac.ir

 

telegram-128.png Instagram-logo-2016-01-128x128-1.png

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
موسسه آموزش عالی آزاد امین

۲۱نکته برای تبدیل شدن به فروشنده حرفه ای

فروشنده حرفه ای

اگر به دنبال شغل و حرفه ای هستید که همیشه طرفدار داشته باشد، فروشنده حرفه ای

شوید. دقت کنید که فروشنده نشوید،یک فروشنده حرفه ای شوید.

اگر شما مهارت فروش محصول، خدمت یا ایده ای را داشته باشید، در هر نوع کسب و

کاری و در هر جایی از دنیا، شغل خوبی برای شما وجود دارد!

مسائلی همچون :تعامل با افراد مختلف، یادگیری تخصص های گوناگون، چالش های

هیجان انگیز، تکنیک های روانشناسی، باعث شده اند که این شغل به یکی از

هیجان انگیزترین حرفه های دنیا تبدیل شود.مهارت های حرفه ای که در فروش به دست می آورید، در زندگی شخصیتان نیز به کارتان می آید. زمانی که فروشنده حرفه ای شوید معاشرت با دوستان، تعامل با همکار و فامیل و ساختن روابط شخصی برایتان راحت ترخواهد بود.

در این شغل علاوه بر دوستان جدید، با کسب و کارهای مختلفی آشنا می شوید. از طرفی درآمد زیاد و تجربه های تلخ وشیرین متفاوتی راخواهید چشید.

تعاریف و اصطلاحاتی که باید بدانیم:

سرنخ (تخم ماهی)

شخصی که شما به واسطه فروش محصول و خدمات خود با او ارتباط اولیه میگیرید،

سرنخ نامیده می شود . فرقی نمی کند این تماس از طرف شما باشد یا او خودش با شما

تماس گرفته باشد؛ مهم ایجاد ارتباط است.

فرصت (ماهیهای پرورش داده شده)

در صورتیکه سرنخ ها علاقه مندی خود را برای خرید محصولات شما اعلام کنند به آنها فرصت گفته میشود. اغلب کسانی که با شما تماس میگیرند به صورت پیشفرض فرصت هستند.

مشتری(ماهیهای صید شده)

هر فرصتی که از شما محصولی خرید کند به مشتری شما تبدیل می شود.

کاریز (کانال فروش)

مسیری که شما در آن سرنخ های خود را به مشتریان تبدیل میکنید کاریزِ فروش نامیده میشود.

CRM (مدیریت ارتباط با مشتری)

به روش ها و ابزارهایی گفته می شود که کاریزِ فروش شما را با هدف تبدیلِ بیشترِ تخم

ماهیها(سرنخ ها) به ماهیهای صید شده (مشتریان)، منظم تر، دقیق تر و سریع تر میکند.

علاوه بر این ابزارهایی در اختیار شما قرار میدهد تا از مشتریان مراقبت بیشتری کنید

و نقاط قوت و ضعف فروشِ خود را در قالب تصاویر و نمودارهای روشن ببینید.

ROI(برگشت سرمایه)

نسبت درآمد به هزینه های انجام شده در تبلیغات است. به طور مثال اگر شما بابت

تبلیغاتتان 10000 تومان هزینه کرده اید و از این روش 20000 تومان سود به دست

آوردهاید، ROI این روش تبلیغی برای شما است.

KPI(شاخص های ارزیابی)

Key Performance Indicator یا KPI فرمولی است که اعداد معنی داری را برای سنجش فروش به شما نشان میدهد. این اعداد به شما در جهت توسعه مهارتها،تصمیم گیری های بهتر و انگیزه ی بیشتر کمک خواهند کرد

فروشنده حرفه ای

فروشنده حرفه ای

در استخرتان تخم ماهی بریزید.

فروشنده حرفه ای

فروشنده حرفه ای

فرآیند فروش در 66 درصد کسب وکارها به صورت تصویر بالاست.

توسط فعالیت های بازاریابیِ شما سرنخ (تخم ماهی )تولید میشود. این سرنخ توسط

شما در فرآیند فروش پرورش می یابد و بخشی از آنها تبدیل به مشتری (همان

ماهیهای صید شده) می شود. در صورتیکه شما از این مشتریان به شیوه درستی

نگهداری کنید آنها برای شما تخم ماهی های جدید(سرنخ) و حتی ماهی های چاق و چله

(مشتریان آماده) تولید میکنند.

بنابراین اولین مرحله در فرآیند فروش، تولیدتخم ماهی استاگر در استخر خود

تخم ماهی نریزید، چگونه میتوانید ماهی صید کنید؟

تخم ماهی یعنی اطلاعات اولیه ی (نام، تلفن و آدرس ایمیل) افرادی که از طریقی

نسبت به محصول یا خدمات شما ابراز علاقه مندی کرده اند.

شما به سراغ تخم ها بروید

یکی از راه های بازاریابی (تولید تخم ماهی) بازاریابی برونگرا (outbound marketing ) است. در بازاریابی برون گرا پیام تبلیغاتی به صورت گروهی ارسال می شود. اگر مخاطب از دیدنِ پیامتان حسِ خوبی جذب کند، به سمتتان خواهد آمد. شرکت در نمایشگاه، حضور وشرکت در سمینارها، خرید لیست، بازاریابی حضوری یا تلفنی و تبلیغات (تراکت، تبلیغات چاپی، تبلیغات اینترنتی)، تمام این ها نمونه هایی از بازاریابی برون گرا هستند.در سال های اخیر اثرگذاری بازاریابی برونگرا تا حد زیادی کم شده است. از عمده دلایل این موضوع میتوان به دو مورد زیر اشاره کرد:

از آنجایی که تعداد زیادی از افراد از این شیوه بازاریابی استفاده میکنند،

حجم تبلیغات به طرز هولناکی افزایش پیدا کرده است. وقتی در روز 1111 هزار تبلیغ به سمت

مخاطبِ شما سرازیر میشود، احتمالِ اینکه تبلیغِ شما را ببیند بسیار پایین می آید.

سهولت دسترسی به اینترنت، سبک زندگی افراد را تغییر داده است. در حال حاضر،

مردم ترجیح میدهند برای خرید یا کسب آگاهی درباره محصول/خدمات به سراغ

موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی بروند. شرکت در سمینار و نمایشگاه یا حتی

خواندنِ بنرهای تبلیغاتی روزنامه ها وقت زیادی از افراد را میگیرد.

 ادامه مطلب:

http://www.amin-inst.ac.ir/professional-seller

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

📍مشهد، احمدآباد، بین رضا و طالقانی پلاک 252

☎️تلفن تماس :۳۴۸۷۷۶۵۰ـ۰۵۱

☑️ مدرسه عالی کسب و کار امین

www.amin-inst.ac.ir

 

telegram-128.png Instagram-logo-2016-01-128x128-1.png

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
موسسه آموزش عالی آزاد امین

۱۰ استراتژی برای افزایش فروش موفق

افزایش فروش

قیمت گذاری می‌تواند کاری سخت و چالش‌ برانگیز باشد، هیچ راه فراری هم از آن نیست. در انتها همه ما مجبوریم برای محصولات و خدمات خود قیمت بگذاریم.حال سوال این است که چگونه می‌توانیم اینکار را به بهترین نحو انجام دهیم؟

جواب احتمالاً برای شما هم مشخص است: ما باید وضعیت بازار، مشتریان و رقبا را به درستی ارزیابی کنیم، هزینه های خود را بشناسیم و بر اساس این اطلاعات تصمیم خود را بگیریم.

هیچ فرمول خاصی هم وجود ندارد که بخواهیم بر اساس آن بر روی افزایش فروش عمل کنیم. پس تنها راه برای رسیدن به قیمت های ایده آل این است که کمی زمان بگذارید و با قیمت گذاری خود بازی کنید. ما هم برای کمک به شما قصد داریم در این مقاله، ۱۰ استراتژی  افزایش فروش ، قیمت گذاری کالا و خدمات، بر طبق تحقیقات علمی را با شما به اشتراک بگذاریم. توجه داشته باشید که این راهکارها بارها و بارها تاثیر خود را اثبات کرده‌اند و بدون شک می‌توانند در فروش شما تاثیر بگذارند.

➖قیمت‌های یکسان در افزایش فروش تاثیر منفی دارند!

گزینه‌های زیاد می‌تواند برای مشتری گیج کننده باشد و برای افزایش فروش با محدود کردن انتخاب‌ ها می‌توان از فشار تصمیم ‌گیری برای آنها کاست.اما باید به یک مساله دیگر نیز توجه کنیم که تفاوت میان انتخاب‌ها هم باید تقریبا محسوس باشد. طبق تحقیقی از دانشگاه Yale، اگر دو محصول شبیه به هم قیمت گذاری یکسانی داشته باشند، نسبت به زمانی که قیمت گذاری آنها حداقل کمی فرق داشته باشد، شانس خرید آنها کمترخواهد بود.در راستای این تحقیق، دو بسته آدامس از یک برند به فروش گذاشته شد.

جالب اینجا بود که وقتی این آدامس‌ ها هر دو به قیمت ۶۲ سنت قیمت گذاری شدند، تنها ۴۶% از افراد خرید کردند.اما وقتی که قیمت آنها تغییر کرد، یکی ۶۲ سنت و دیگری ۶۴ سنت، ۷۷% از مشتریان تصمیم به خرید یک آدامس گرفتند. آن هم وقتی که این دو بسته آدامس تنها ۲ سنت اختلاف داشتند، اختلافی که هر چند جزئی بود اما باعث افزایش قابل توجهی در فروش شد.البته قرار هم نیست که مثلاً تی‌شرت‌های یکسان خود را به قیمت‌های مختلفی بفروشید.

پس سعی کنید دلیل این شک مشتریان را بفهمید، وقتی که چیزهای مشابه به قیمت‌های یکسان فروخته می‌شوند، عموم مشتریان به جای آنکه تصمیم‌گیری کنند، وارد عمل شدن را به تعویق می‌اندازند. پس بهتر است تفاوت محصولات و خدمات در قیمت گذاری شما کاملاٌ مشخص باشد.

افزایش فروش

➖لنگرهای قیمت خود را بیندازید!

می‌گویند بهترین راه برای فروش یک ساعت ۲ میلیون تومانی این است که این ساعت را کنار یک ساعت ۱۰ میلیون تومانی بگذارید. اما چرا؟ دلیل این موضوع یک تعصب ذهنی خیلی عادی است که نام آن را لنگراندازی گذاشته‌اند (که البته اسم کاملاً با مسمایی هم هست).

لنگراندازی یعنی ما معمولاً در زمان تصمیم ‌گیری بیش از حد به اطلاعات اولیه ‌ای که دریافت کرده‌ ایم، اتکا می‌کنیم.در تحقیقی برای ارزیابی میزان تاثیر لنگرهای قیمت، محققان از سوژه‌های مورد نظر خود خواستند که قیمت یک ماشین را تخمین بزنند. آنها بروشورهایی در اختیار مخاطبان گذاشتند که در آنها اطلاعات دیگر ماشین ها نوشته شده بود.

در برخی از این بروشورها، قیمت‌ها قابل قبول و در برخی دیگر به صورت فضایی افزایش یافته بود. قسمت جالب اینجاست که نه تنها دانشجویان، بلکه متخصصان ملک خرید و فروش خودرو هم توسط بروشورهای دروغی گمراه شدند. یعنی لنگراندازی حتی بروی متخصصان یک زمینۀ کاری نیز تاثیر می ‌گذارد.

پس در مسئله افزایش فروش ، قرار دادن محصولات و خدمات ویژه در کنار گزینۀ استاندارد می‌تواند باعث ارزشمندتر شدن آنها در نزد مشتریان بالقوه شود و کاری کند که گزینۀ ارزان همچون یک فرصت استثنایی به نظر برسد.

➖قیمت‌ها را با توجه به قبل افزایش دهید!

طبق یک قانون که به نام قانون وبر شناخته می‌شود، تقاوت محسوس میان دو محرک، در نسبت مستقیم با شدت این محرک‌هاست. به بیان دیگر، تغییری که ما در یک چیز حس می‌کنیم، بسته به اندازۀ قبلی آن خواهد بود.

ادامه مطلب:

http://www.amin-inst.ac.ir/ten-strategies-to-increase-sales

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

📍مشهد، احمدآباد، بین رضا و طالقانی پلاک 252

☎️تلفن تماس :۳۴۸۷۷۶۵۰ـ۰۵۱

☑️ مدرسه عالی کسب و کار امین

www.amin-inst.ac.ir

 

telegram-128.png Instagram-logo-2016-01-128x128-1.png

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
موسسه آموزش عالی آزاد امین