۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

ایمنی ساختمان (بخش اول)

ایمنی ساختمان

منظور از ایمنی ساختمان یک سری از امکاناتی است که در داخل ساختمان وجود دارند و جزو ساختمان محسوب می‌شوند. مانند نردبان‌ها، پلکان، کف، سقف، آسانسورها و … البته در ایمنی ساختمان‌یک موضوع دیگر هم وجود دارد و آن ایمنی در هنگام ساختمان سازی یا تخریب ساختمان می‌باشد که معمولاً به صورت موردی می‌باشد و در صنایع به ندرت این عملیات انجام می‌گیرند.

سقوط کارگران از پله، نردبان، پرتگاه‌ها و همچنین سقوط در چاه و چاله از معروفترین حوادثی هستند که در صنایع اتفاقی می‌افتد. طی 4 ماهه اول سال 1380، 4 هزار و 236 نفر از بیمه شدگان تأمین اجتماعی دچار حوادث ناشی از کار شده‌اند که از این تعداد حادثه سقوط کردن و لغزیدن با 777 مورد، ضرب دیدگی با 549 و شکستگی اعضاء‌با 463 مورد بیشترین نوع حوادث ناشی از کار را تشکیل داده‌اند (هفته نامه آتیه، 22 آبان سال 1380)

با همین آمار می توان قضاوت کرد که مسائل ایمنی ساختمان تا چه حدی باید جدی گرفته شود و در کارگاه‌ها و کارخانه‌های سطح کشور اجرا شود. با اجرای قوانین و مقررات مربوط به ایمنی ساختمان میزان حوادث صنایع را می‌توان تا حد زیادی کاهش داد.

در راستای همین برنامه و به خاطر نظام بخشیدن به مسائل مربوط به ایمنی ساختمان آئین‌نامه‌ای مشتمل بر 6 فصل و 290 ماده به اسثتناد مواد 85 و 86 قانون کار جمهوری اسلامی ایران در جلسه مورخ 19/5/1372 شورای عالی حفاظت فنی مورد بررسی و تأیید و در تاریخ 27/6/1372 به تصویب نهایی وزیر کار و امور اجتماعی رسیده است که در آن مسایل مختلف مربوط به ایمنی ساختمان مورد تجزبه و تحلیل قرار گرفته است.

مسئولیت ایمنی در کارگاه ساختمانی:

در هر کارگاه ساختمانی کارفرما، موظف است اقدامات لازم را به منظور حفظ و تأمین ایمنی عمومی بعمل آورد. کارفرما مسئول تدارک و فراهم آوردن روشنایی کافی در فضاهای عمومی، تهیه نرده و حفاظ و نصب آنها در اطراف سقف‌ها و دیوارهای خالی و فضاهای باز، فراهم آوردن و نصب نرده و حفاظ در اطراف پله‌ها و پاگردها، ایجاد ورودی ایمن برای کارگاه ساختمانی و محل کار، فراهم آوردن وسایل اطفاء‌حریق، تأمین آب آشامیدنی و سالم و ایجاد سرویس‌های بهداشتی، تهیه وسایل حفاظت فردی و کمک‌های اولیه و به طور کلی فراهم آوردن و تأمین شرایط ایمنی عمومی در داخل و خارج ساختمان کارگاه ساختمانی است.

هر کار فرما باید ابزار و وسایل و تجهیزات لازم برای انجام عملیات ساختمانی توسط کارگران را با رعایت مواد این محبث تهیه و نگهداری نماید تا در موقع لازم در اختیارکارگران قرار دهد و ضمن دادن آموزش‌های لازم به آنها مراقبت نماید که از آن وسایل به طور صحیح استفاده کنند.

عملیات ساختمانی باید طوری برنامه ریزی و اجرا شود که خطرهای احتمال ناشی از آن در داخل یا خارج از محل کار، در اسرع وقت قابل پیشگیری باشد. در صورت احتمال وقوع خطر جانی، کارفرما موظف است فوراً کار را متوقف نماید و کارگران را از محل احتمال وقوع حادثه دور کند. کارفرما باید وقوع هر گونه حادثه ناشی از کار در ساعت کار عادی یا غیر ساعت کار عادی روزانه در محل کارگاه را در اسرع وقت و قبل از آنکه علایم و آثار مرتبط با آن از بین رفته باشد، به واحدهای مربوط در وزارت و امور اجتماعی محل اطلاع دهد.



ایمنی و سلامت مردم و کارگران (ایمنی عمومی)

مسدود و محدود نمودن پیاده‌روها و معابر عمومی و سایر فضاهای عمومی، برای انبار کردن مصالح یا انجام عملیات ساختمانی با رعایت موادر زیر امکان پذیر می‌باشد:

الف) وسایل، تجهیزات و مصالح ساختمانی باید در جایی قرار داده شوند که حوادثی برای عابرین و وسایط نقلیه بوجود نیاورند. مصالح و وسایل ساختمانی شبها نیز باید بوسیله علایم درخشان و چراغ‌های قرمز احتیاط شوند.

ب) در مواردی که نیاز به تخلیه مصالح ساختمانی در معابر عمومی یا مجاور آن باشد، باید مراقبت کافی به منظور جلوگیری از لغزش، فرو ریختن یا ریزش احتمالی آنها به عمل آید.

پ) در مواردی که باید داربست در معابر عمومی قرار گیرد باید با استفاده از وسایل موثر از جابجا شدن و حرکت پایه‌های آن جلوگیری شود.

ادامه این مقاله:

https://www.amin-inst.ac.ir/building-safety-part-one/

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


 مشاهده مقالات بیشتر 

دوره HSE در مشهد(ایمنی، بهداشت و محیط زیست،HSE)

برگزاری دوره های اچ اس ای (HSE) در مشهد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
موسسه آموزش عالی آزاد امین

هرم مدیریت و سطوح سازنده آن

هرم مدیریت

در هر سازمان، سطوح مختلفی از موقعیت‌های مدیریتی به صورت سلسله‌ مراتبی وجود دارد. هر چه سازمان گسترده تر و پیچیده‌ تر باشد، لایه‌های مدیریتی آن نیز بیشتر خواهد بود.در واقع ، در هر سازمان سه سطح مدیریت وجود دارد که با یکدیگر هرم مدیریت را تشکیل می‌دهند.

تعداد کل کارکنان و پرسنل در هر سطح از هرم مدیریت نسبت به سطح بالایی آن بیشتر است. یعنی هر چه از قاعده‌ی هرم به سوی رأس آن پیش می‌رویم، تعداد افراد کم تر می شود. در پایین‌ترین سطح هرم،بیشترین تعداد کارکنان را تشکیل میدهند که فعالیت‌های غیرمدیریتی انجام می‌دهند. این دسته از افراد، کارکنان و کارمندان ساده می باشند و با نظارت و راهنمایی ناظران و سرپرستان رده بالایی خود فعالیت می‌کنند. در این مقاله،قصد داریم به بررسی سطوح مختلف مدیریتی در هرم مدیریت بپردازیم.با ما همراه باشید.

مدیران ارشد

مدیران سطح بالا، مسئول کل سازمان هستندمدیریت سطح بالا که به‌عنوان «مدیریت مرکزی» نامبرده میشود، شامل تمام مدیران سازمان مانند مدیرعامل، رئیس هیئت‌مدیره، معاونان اجرایی و معاونان دیگر هستند.

این مدیران در اصل مسئول بخش گسترده‌ای از کارهای سازمان مانند تدوین سیاست‌ها ، برنامه‌ریزی راهبردی بلندمدت، تنظیم اهداف و توسعه‌ی استراتژی های سازمانی هستند. به طور کلی، مدیریت ارشد به طور مؤثر با همه‌ی عناصر و نیروهایی که بر بقا، ثبات و رشد سازمان تأثیر می‌گذارند، در تعامل است.

وظایف مدیران ارشد

  • نظارت، تفسیر و بهره‌برداری از فعالیت‌های مربوط به سازمان؛
  • اعمال نفوذ بر تصمیمات و طرح‌های مناسب برای پیشبرد اهداف سازمان؛
  • انجام اصلاحات مناسب در قدرت اجرایی مدیران سازمان؛
  • حمایت از سازمان به‌ منظور بقای آن در راستای منافع کارمندان، سهام‌ داران، تأمین‌کنندگان منابع و مشتریان؛
  • تلاش برای رسیدن به اهداف کلی نظام اقتصادی و اجتماعی که سازمان برای آن فعالیت می‌کند.

مدیران سطح متوسط

به طور کلی، سطح متوسط مدیریت شامل سرپرستان بخش‌ها و ادارات مانند مدیر کارخانه، مدیر تولید، مدیر بازاریابی، هدایت کارکنان و نظایر آن است. مسئولیت این مدیران، تفسیر دستورالعمل‌هایی است که مدیران ارشد به صورت برنامه‌های خاص و دستورالعمل‌های عملی برای فعالیت‌های سازمان تنظیم کرده‌اند.

وظایف مدیران سطح متوسط

  • هماهنگ کردن کارهای مربوط به بخش خودشان به‌ منظور دست‌یابی به اهداف تعیین‌شده؛
  • رسیدگی به اهداف کوتاه‌مدت و نتایج خاص؛
  • برنامه‌ریزی عملیاتی، پردازش اطلاعات و نظارت هر روزه بر فعالیت‌های کارمندان؛
  • برقراری ارتباط بین فعالیت‌های راهبردی مدیران ارشد و فعالیت‌های عملیاتی مدیران سطح اول.

سازمان‌ها اغلب سطوح مختلفی از مدیران متوسط دارند و این موضوع به‌ویژه در سازمان‌های بسیار بزرگ متداول‌تر است. شرکت جنرال موتورز در سال‌های توسعه‌اش، حدود ۱۴یا ۱۵ سطح مدیریت داشت. اما این شرکت در حال حاضر، تعداد لایه‌های مدیریتی را کمتر کرده است و در عوض به همان تعداد اختیارات و مسئولیت‌های بیشتری داده است که بخشی از آن به مدیران سطح پایین‌تر منتقل (تفویض اختیار) می‌شود.

ادامه این مقاله در :

https://www.amin-inst.ac.ir/pyramid-management-and-building-levels/

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 مشاهده مقالات بیشتر 

انگیزش و روش های ایجاد انگیزه در کارکنان

۲۱ نکته برای رهبری و مدیریت تیم

راه های اندازه گیری رضایت مشتری با روش نظرسنجی


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
موسسه آموزش عالی آزاد امین

آپدیت مقاله هفت قانون فروش موفق

فروش موفق

فروش موفق همچون آشپزی ترکیبی از علم و هنر است. هیچ گاه بدون این هفت ماده اولیه،به آشپز خانه نروید. اگر برای اماده کردن غذای خود،یکی از آن هارا نداشته باشید و یا آن‌ها را با نسبت اشتباهی ترکیب کنید،هیچ فروشی آغاز نمی شود.

از مثال دیگری استفاده می کنیم. فروش مثل شماره‌ گرفتن یک شماره تلفن هفت‌رقمی است. اگر می‌خواهید با فرد،ارتباط برقرار کنید، باید این اعداد را به طور صحیحی وارد کنید. در فروش نیز باید از این مراحل مشخص شده هفت ‌مرحله‌ای پیروی کنید تا بیشترین مقدار فروش، فروش مجدد و مشتریان معرفی‌شده را برای خود تضمین کنید.

به روزرسانی:۱۳۹۸/۰۳/۱۱

🔱قانون اول: شناخت مشتریان واقعی

ممکن است مشتریان احتمالی زیادی برای محصولات و خدمات شما وجود داشته باشند، اما همه آن‌ها مشتریان احتمالی مناسب شما نیستند. اغلب مشتریان احتمالی برای شرکت شما و محصولات و خدمات شما مناسب نخواهد بود.

خریداران اصلی محصولات و خدمات شما چه کسانی می باشند؟برای فروش موفق در بیشترکسب ‌و ‌کارها، ۲۰ درصد مشتریان، ۸۰ درصد محصولات و خدمات را می‌خرند.تنها کار مهم شما، پیدا کردن آن قسمت ۲۰ درصدی مشتریان است. اگر در کار معامله سهام هستید، باید به دنبال مشتریانی باشید که بیش از همه معامله می‌کنند. اگر در کار فروش تبلیغات هستید، باید مشتریانی را پیدا کنید که بیشترین تبلیغات را می‌خرند.

این قضیه کاملا آشکار است، اما بسیاری از صاحبان کسب ‌و ‌کارها، هیچ گونه شناختی از بهترین مشتریان خود ندارند. افراد تیم خدمات مشتری، بازاریابی و نیروی فروش خود را گرد‌هم آورید تا درباره بهترین خریداران بازار صحبت کنند.

اولین کار شما تشخیص مشتریان واقعی از افراد عادی است. وقت کافی اختصاص بدهید و سوالاتی را بپرسید. انرژی و منابع فروش شما محدود هستند. نمی‌توانید آن‌ها را برای اشخاصی هدر دهید که نمی‌توانند یا نمی‌خواهند از شما خرید کنند.

مشتری احتمالی مناسب ،یک سری ویژگی‌هایی دارد که می‌توان آن‌ها را به این گونه طبقه‌بندی کرد:

  • مشکل: مشتری احتمالی مشکلی شفاف و مشخص دارد که محصول و خدمت شما آن‌را حل می‌کند.
  • زمان‌بندی: مشتری احتمالی نیازی واقعی دارد که توسط محصولات و خدمات شما برآورده می‌شود و هم‌اکنون این نیاز وجود دارد.
  • درد: مشتری ناراضی است و یا ناخرسندی‌هایی‌ دارد که برطرف کردن آن‌ها از عهده محصولات و خدمات شما ساخته است.
  • ارزش: مشتری احتمالی هدف مشخصی دارد که با کمک محصولات و خدمات شما با هزینه‌ای بسیار کمتر از ارزش خود هدف، می‌تواند به آن دست یابد.
  • نتیجه: مشتری احتمالی نیازی دارد و یا می‌خواهد به نتایج مشخصی دست یابد و محصولات و خدمات شما باعث می‌شود که سریع‌تر،راحت تر و ارزان ‌تر به آن نتیجه دست یابد و بدون استفاده از این محصولات و خدمات چنین امکانی برایش میسر نمی‌شد.

شفافیت از مهم ترین نکات در هر شرایطی و فروش موفق است. شما و مشتری احتمالی باید به‌ طور آشکاری بدانید که چه نیاز، مشکل، هدف، نتیجه یا دردی وجود دارد و چرا محصول یا خدمت شما روشی مقرون‌ به ‌صرفه برای مواجهه با آن‌هاست.

ادامه این مقاله:

https://www.amin-inst.ac.ir/seven-successful-sales-laws/


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


 مشاهده مقالات بیشتر 

تاثیر هدایای تبلیغاتی قبل از فروش

۱۰ استراتژی برای افزایش فروش موفق

کتاب”قانون طلایی فروش”


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
موسسه آموزش عالی آزاد امین

آپدیت مقاله زندگی نامه جالب کلنل ساندرز(KFC) در راه موفقیت

راه موفقیت

اگر اهل غذاهای بیرون از منزل باشید،احتمالا مرغ سوخاری کنتاکی را امتحان کرده‌اید. اما این غذای خوشمزه و پرطرفدار، داستان بسیار جالبی دارد. در سال ۱۹۳۰، هارلند ساندرز دستورالعمل پخت این غذا را ابداع و رستورانی با همین نام تأسیس کرد.

و به طوری که امروزه رستوران‌های زنجیره‌ای کی اف سی در سراسر جهان، حدودا هزاران شعبه دارند و غذای اصلی آنها مرغ سوخاری کنتاکی است. اگر می‌خواهید با داستان زندگی پر فراز و نشیب و راز موفقیت کلنل ساندرز آشنا شوید، این مقاله را از دست ندهید.

به روزرسانی:1398/03/07

ساندرز: از آشپزی در ۷ سالگی تا مشغول به کار شدن در پمپ بنزین

هارلند ساندرز در سال ۱۸۹۰ به دنیا آمد. او درسن شش سالگی پدرش را از دست داد و به دلیل اینکه مادرش تمام روز کار می‌کرد، مجبور شد خودش از برادر و خواهر کوچک‌ترش مراقبت کند. یکی از وظایف ساندرز، غذا دادن به خواهر و برادرش بود و به همین دلیل، در ۷ سالگی توانست به‌خوبی یک آشپز، غذا درست کند.

هنگامی که ساندرز ۱۲ساله بود، مادرش ازدواج کرد و از آنجا که این ناپدری جدید علاقه‌ای به پسرها نداشت، ساندرز را دور از خانه به کار در یک مزرعه وادار داشت و برادرش را به خانه‌ی عمه‌شان فرستاد تا با آنها زندگی کند. ساندرز به زودی متوجه شد که برای بهتر زندگی کردن باید تمام روز را کار کند، بنابراین به ناچار مدرسه را رها کرد. به این ترتیب، نیمه‌ی اول زندگی ساندرز به انجام کارهای عجیب و غریب مانند کار در پمپ بنزین، فروشندگی و پر کردن مخزن سوخت قطارها سپری شد و مدتی هم کارمند اداره‌ی بیمه بود.

اولین قدم های موفقیت

در سال ۱۹۳۰، ساندرز موفق شد در یکی از غرفه‌های فروشگاه کنار پمپ‌بنزینی که در آن کار می‌کرد، یک غذاخوری کوچک راه‌اندازی کند. او در آنجا برای مسافران غذا سرو می‌کرد و از آنجا که کیفیت غذاهایش مورد پسند مسافران بود،خیلی سریع به محبوبیت دست یافت. پس از مدتی، ساندرز جایگاه پمپ‌بنزین را نیز خریداری کرد و در آنجا یک رستوران کامل و بزرگ ساخت.

راه موفقیت

راه موفقیت

ابتکار جادویی مرغ سوخاری

در سال ۱۹۳۹، ساندرز متوجه شد سوخاری کردن مرغ به همراه ۱۱ گیاه و ادویه‌ای که در برای پختن به‌کار می‌برد، در دستگاه‌های بخارپز آن زمان (که با دستگاه های نوع امروزی تفاوت دارد) دقیقا همان غذایی است که اوهمیشه به ‌دنبال آن بوده است. این اولین پیشرفت واقعی ساندرز از زمان افتتاح رستورانش بود.

در طول یک دهه، رستوران ساندرز و مرغ سوخاری ابداعی از او، از محبوبیت بی‌اندازه‌ و طرفداران خاصی برخوردار شد. به ‌طوری‌که در سال ۱۹۵۰، فرماندار ایالت کنتاکی به او مقام کلنل را اعطا کرد. نمادی که امروزه بر سر در رستوران‌های کی اف سی دیده می‌شود، کلنل ساندرز را نشان می‌دهد که کت و شلوار سفید و کراوات مخصوص کلنل‌های ایالت کنتاکی را به تن دارد. از آن پس، او همیشه با همین لباس‌ها در دید عموم ظاهر می‌شد.

شکست غیر قابل پیش بینی  برای ساندرز

در سال ۱۹۵۲، ساندرز قراردادی را با یکی از دوستانش که مالک رستوران بود( پیت هرمن) امضا کرد که به ‌موجب آن ساندرز دستورالعمل مرغ سوخاری را به هرمن می‌داد و در مقابل هرمن باید از هر مرغ سوخاری، ۴ سنت به ساندرز می‌پرداخت. پس از آن، ساندرز مشابه همین قرارداد را با چند رستوران محلی دیگر نیز بست. همه چیز به طورعالی پیش می‌رفت تا اینکه یک اتفاق غیرمنتظره سبب شد ساندرز با شکست مواجه شود.

ادامه این مقاله:

https://www.amin-inst.ac.ir/colonel-sanders-interesting-biography-kfc-for-success/


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 مشاهده مقالات بیشتر 

ترفند های فروش در بازاریابی

هفت قانون فروش موفق

۱۳ راه برای جذب مشتری


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
موسسه آموزش عالی آزاد امین

قانون تملک ساختمان چیست؟

تملک ساختمان

مدت‌هاست که خانه‌های یک طبقه‌ای و حیاط‌ دار جای خود را به آپارتمان‌ها و خانه‌های چند طبقه داده‌اند. تعدد مالکین و عدم امکان آشنایی آنها با یکدیگر و درنتیجه دشواری در تصمیم‌گیری در مسائل مربوط به ساختمان، اصلی‌ترین مشکلی که همواره ساکنین آپارتمان‌ها با آن مواجه بودند. با افزایش جمعیت شهرها و بالا رفتن تعداد آپارتمان‌ها، ضرورت وجود قانونی یکسان ، که به هماهنگی روابط میان ساکنین بپردازد احساس می‌شد. برای اولین در سال ۱۳۴۳ قانون تملک آپارتمان ها به تصویب رسید، این قانون سپس در سال ۱۳۷۶ مورد اصلاح قرار گرفت تا هدف «فرهنگ آپارتمان نشینی» را به ‌نحو بهتری شکل دهد. در این مقاله به بررسی مهم‌ترین مسائل مطرح شده در مورد قانون تملک ساختمان ها می‌پردازیم.

🔱قسمت‌های اختصاصی و مشترک ساختمان

این قانون، تملک ساختمان را به دو قسمت مالکیت قسمت‌های اختصاصی و مالکیت قسمت‌های مشترک تقسیم می‌کند. قسمت‌های مشترک قسمت‌هایی از ساختمان است که به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم مورد استفاده تمامی شرکا هستند و حق استفاده از آنها منحصر به یک یا چند واحد مخصوص نبوده و به کلیه‌ی مالکین «به نسبت قسمت اختصاصی که مالک هستند» و به‌ صورت مشاعی تعلق می‌گیرد.

🔱تأسیسات مشترک

مانند سیستم گرمایش و سرمایش مشترک، انشعاب برق مشترک، آسانسور، راهروها و راه‌ پله‌ها، لوله‌ها و سیم‌های برق، اسکلت ساختمان، پشت بام، در و پنجره‌های قسمت عمومی، حیاط، نمای ساختمان و … همگی جزءِ قسمت‌های مشترک هستند. قسمت‌های اختصاصی، قسمت‌هایی هستند که برای استفاده‌ی انحصاری مالک ملک معین یا قائم مقام او، به‌ طور مثال مستأجر، تخصیص یافته باشند.

قسمت اختصاصی متعلق به مالک است و می‌تواند در آن هر تصرفی که بخواهد انجام دهد، اما هیچ‌یک از مالکین حق ندارد بدون موافقت اکثریت سایر مالکین در محل یا شکل در، یا سردر، یا نمای خارجی در قسمت اختصاصی خود که مرئی و در منظر باشد، تغییرات بدهنددقت کنید که وقتی شخصی مالک قسمتی اختصاصی از یک آپارتمان است، مالک بخشی از قسمت‌های مشترک نیز هست و این دو غیرقابل تفکیک‌ اند. پس نمی‌توان ملکی را بدون قسمت‌های مشترک به شخصی فروخت و وقتی شخصی مالک قسمتی معین از یک آپارتمان می‌شود، به‌ صورت قهری و اجتناب‌ناپذیر مالک قسمتی از بخش مشترک نیز خواهد بود.

🔱تعیین مدیر یا مدیران

هنگامی که آپارتمانی دارای مالکین متعدد است باید برای اجرای قوانین از طرف

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
موسسه آموزش عالی آزاد امین