چکیده کتاب آشوب بزرگ و کارآفرینی در کسب وکار موفقکسب وکار موفق

این چکیده ای که پیش روی شما قرارگرفته، روایتی از شرکت داری مدرن ، کسب وکار موفق و کارآفرینی در قرن جدید است.

شرکت ها هرروز باهوش تر میشوند و یاد میگیرند با کمک فناوری اطلاعات تعدادِ کارمندانِ تمام وقتِ خود را به حداقل برسانند. این دست آورد مدیریتی بزرگی است که یادآوری میکند، شرکتها به جای اینکه تعداد زیادی کارمند استخدام کنند و به دنبال کار برای آنها باشند، بازارهایی برای خرجِاستعدادِ آنها پیدا میکنند.

کارآنها، این است که مشتریهای خود را ازطریق اپلیکیشن های مختلف پیدا میکنند و سپس برای ارائه خدمات، ازنیروهای انسانی که منتظر کار هستند، میخواهند که پای کار بیایند.شرکت هایی که در بخش خدمات، فعال هستند، بیشترین نیروی کار را به این شکل دارند، یعنی در صورت نیاز، نیروی کار را فرامی خوانند: او به محض نیاز یک راننده تاکسی را به کار فرا می خواند؛شرکت اسپون راکت در سانفرانسیسکو در عرض ده دقیقه غذای موردنظرتان را به دستتان میرساند.

دنیای شرکت داری تغییر کرده، همانطور که دریکی از اصلی ترین نظریه های کتاب پیش روی شما، مشخص میشود شرکت هایی که تقاضاهای لحظه ای را پوشش میدهند در اقتصادِ دانش نیز در حال افزایش هستند.به طور نمونه شرکت اُدِکس به کمک 10 میلیون نیروی مستقل، بیش از3میلیون شرکت را در طول روز پوشش میدهد. شرکت کوئیرکی نیز به کمک نیروهای کاریِ مستقل،محصولات جدید را روانه بازار میکند. شرکت تانگال از آنها برای آژانس های تبلیغاتی استفاده میکند.

این ها همگی مثال هایی از دنیای توسعه یافته در  کسب وکار موفق است.

کسب وکار موفق درعصر کارآفرینی

دولت هایی که در دوره رکود بزرگ 38 دستخوش آشوب شدند، کاپیتالیسم آزاد را جایگزین کاپیتالیسم مدیریتی کردند. روح کاپیتالیسم را سه (غولِ بزرگ ) تشکیل میدادند.غول کسب وکارهای بزرگ از اقتصاد در مقیاس های گسترده نهایت بهره را بردند تا سلطه کافی بر بخش های صنعتی پیداکنند: هفت خواهر صنعت نفت؛ سه سازنده بزرگِ خودرو و تلویزیون؛ دوغولِ کامپیوتری. غولهای دولتی بزر گترین نقششان در کسب وکار موفق این بوده که تا جای ممکن خرج کنند تا رونقی به صنایع بخش خصوصی ببخشند؛درواقع آنها تلاش کرده اند با تحریکِ تقاضا، اقتصاد را به گردش دربیاورند. و توافق هایی میان کار و سرمایه ایجاد کنند.

کسب وکار موفق

کسب وکار موفق و ملت های ورشکسته

خیزش بازارهای نوظهور یک تغییر رادیکالِ دیگر را به نمایش گذاشتهاست. در 40 سال گذشته، اصلی ترین فعالیت های اقتصادی  کسب وکار موفق مربوط به غرب بوده است، از رشدهای ناگهانیِ اقتصاد تا ابتکار و کارآفرینی و مثبت اندیشی همگی متعلق به غرب بوده است. امروز همه چیز وارونه شده است.

بازارهای نوظهور باوجود همه آشوب ها و تنش ها، بازهم در رشد اقتصاد جهان در سال 2013 سهم 68 درصدی داشته اند. موسسه آکسفورد برآوردکرده که رشد تولید ناخالص داخلیِ اقتصادهای نوظهور در چهار سال آینده2.2 درصد بیشتر از اقتصادهای توسعه یافته خواهد بود.

کشورهایی که بازارهای نوظهور در آنها قرار دارد هرروز شرکت هایبلندپروازتری راه اندازی میکنند. در سال 2013 مَقرِ 124 شرکت از میان500 شرکت برتر در بازارهای نوظهور بوده است.

سه اهریمن در کسب وکار موفق

آشوب بزرگ درکسب وکار موفق منجر به رهایی سه دیوِ اهریمنی در دنیا شده است؛ این

شیاطین می توانند آسیبی جدی به موتورِ این آشوب ها یعنی به نظام

سرمایه داری وارد کنند؛ درواقع این ها منجر به آشوب در آشوب گر میشود.

نخستین شیطان، خیزشِ نابرابری است: تمرکز رفاه و آسایش در غرب

به سطحی رسیده که از اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم شاهد آن

نبوده ایم. در حال حاضر 10 درصد از جمعیتِ...

ادامه مطلب.....

                           جهت دانلود و مشاهده کامل کتاب آشوب بزرگ کلیک کنید.